El meló de Vic
Vic ha obert un meló que és qualsevol cosa menys inesperat. Massa temps que l'autoritat competent, el govern central, afegeixi problemes a qui no té competències, els ajuntaments, passant-los una pilota d'impossible joc. Volem viure on el metge no et posa condicions a l'hora d'atendre't, els al·lots no quedan pels carrers per la situació dels seus pares o la subsistència amb mínims estigui garantida. Perquè tots hem caigut en el parany de felicitar-nos de la conquesta de drets sense voler saber els deures que els acompanyaven.
Des dels governs del regne s'ha obviat que si tots tenim els mateixos drets haurem de compartir els mateixos deures, entre ells els de col·laborar al manteniment del sistema, en la mesura de les possibilitats de cadescú. Aquesta disfunció ha inflat tant que comença a descosir-se per les costures més febles: els ajuntaments carregats de deutes sobrevenguts i minvats d'ingressos. Però, com sempre a Espanya, el debat serè imprescindible se substitueix per la cridòria i la demagògia i el PP, responsable de la llei vigent, mira de sucar-hi el melindro. País!
També a Opinió
- Intolerable: À Punt contracta un col·laborador que celebra la mort d'Ovidi Montllor
- L’organització juvenil Nosaltres sols! visibilitza l’arraconament del català a Calvià
- Golàs a l’Auditòrium de Palma: Jagoba Arrasate puja a l’escenari i emociona tothom amb un ‘bertso’
- El Triatló de Portocolom amaga el català
- Aquí està disponible 'Norats', la sèrie que el nou director d'IB3 no vol que mirem
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Aquí és troba un dels punts-clau del gran problema social: sentir-nos amb dret a tots els drets sense l'obligació de cumplir amb tots els deures. A quasi ningú li agrada que li parlin dels propis deures. Dels deures dels altres, sí. Justícia, Senyor, però a casa meva, no!
Estic d'acord en tot l'escrit excepte en l'al·lusió al PP. Si el PP va fer la llei, el PSOE fa gairebé cinc anys que governa.
Em sembla molt encertat el teu article, Ferran Aguiló, només em sobra el final, això de País! ja està una mica rebregat.
Yo creo que si la ley os lo permitiera pegariais fuego a todos los inmigrantes, tu el primero Ferran Aguilo.