algo de nubes
  • Màx: 25°
  • Mín: 20°
21°

Potades a Bilbao

La imatge del senyor Antonio Aguirre a la portada d'alguns diaris d'ahir, feia pensar d'allò més. La violència té tants matisos com maneres de pensar i d'actuar, perquè de violències n'hi ha de tantes castes com persones. Tanmateix, la gran majoria dels éssers humans són pacífics i viuen del convenciment que el pacifisme, la tolerància i el diàleg és el millor camí, malgrat mai no és el més planer. Pegar potades és impropi dels éssers humans, i més aviat una forma de relacionar-se que tenen els ases i tots aquell que són incapaços de raonar. Hi ha pobles que tenen una tendència superior als altres per emprar aquesta casta de comunicació social, i fan de la violència una forma de ser, bé perquè viuen de la provocació, bé perquè l'han institucionalitzada i n'han fet un component de principis. Mai no ens cansarem de denunciar la violència, des de la que emana del terror a aquella subliminal i fina que provoca trastorns i desestructuracions de forma permanent a les persones i les societats. Per això mateix, tampoc mai no ens hauríem de cansar de denunciar els col·lectius que fan de la provocació una estratègia de poder i una forma de coacció sostinguda, una pressió que actua contra individus i societats, sense miraments. Per denunciar aquestes provocacions es necessita més valentia, però també més sensibilitat, més capacitat d'interpretació de la realitat. És evident, doncs, que les nostres societats necessiten amb urgència observatoris per detectar, analitzar i ponderar tota casta de provocacions, extorsions, pressions i falsificacions de la realitat, d'una forma especial aquelles que acaben generant desesperació i agressivitat. Hi ha circumstàncies en què també és una temeritat i una provocació voler contrarestar moviments socials i manifestacions amb símbols fins i tot constitucionals i políticament correctes. Us imaginau quantes potades es perdrien en una manifestació de l'AVT només que hi hagués un manifestant sospitós, que portés una senyera catalana o una ikurrinya? Quin discurs originaria una actitud d'aquestes en un abeller neguitós?

Comenta

* Camps obligatoris

Comentaris

De moment no hi ha comentaris.