Extinció d'incendis: una tasca imprescindible i d'altíssim risc
Les circumstàncies, especialment doloroses, que varen enrevoltar la mort, fa uns dies, del pilot Enrique Carré Isás, en el moment que actuava en l'extinció d'un incendi forestal a la Serra de Tramuntana, ens obliga a una serena reflexió sobre dos factors que sovint potser no acabam de valorar com pertoca, probablement perquè la pròpia dinàmica de la lluita contra el foc que amenaça cada any el nostre patrimoni natural no ens deixa gaire temps per a l'anàlisi. Aquests dos elements són, per una part, la necessitat de continuar incrementant els nivells de conscienciació ciutadana sobre els efectes potencialment devastadors dels incendis forestals, i la seva incidència pel que fa a la preservació del nostre entorn. I per una altra part, hauriem de reflexionar sobre la impagable tasca que duen a terme els dispositius d'extinció d'incendis -aeris i terrestres- en la seva lluita constant, implacable i decisiva contra el foc i les seves devastadores conseqüències.
També a Opinió
- Bleda Runner, el distòpic muntatge audiovisual de Raphel Pherrer que parla de la situació de massificació turística que viu Mallorca
- El Pi, altres partits locals i independents preparen «una gran coalició mallorquinista» en vistes a les properes eleccions
- El PSIB calcula que amb el decret turístic del PP-Vox «27.000 habitatges de lloguer vacacional ja no es revertiran per a residents»
- Sebastià Taltavull: «La despesa en armament es podria dedicar a acabar amb la fam al món»
- Jornades Anarcosindicalistes a Palma
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.