L'exposició d'escultura en Es Baluard
Acab de visitar per quarta vegada aquest museu, que tan bé ha sabut aprofitar la vella mola d'Es Baluard. El motiu de la meva visita ha estat veure l'exposició «Pensar les formes», que recull una nodrida mostra d'escultures contemporànies presents a les col·leccions mallorquines, particulars i institucionals. Però, naturalment, he aprofitat l'oportunitat per a admirar de nou algunes peces -i per a «descobrir-ne» algunes de noves o que m'havien passat per malla. Ja se sap que les visites als museus s'han de repetir, perquè certament les que pretenen aconseguir veure-ho tot d'una sola vegada -ser exhaustives- normalment no són les més profitoses. Tal com la poesia millor necessita ser rellegida de tant en tant -o com cada nova audició de la música clàssica incrementa el plaer del melòman-, tornar a veure les obres d'art plàstic ajuda a la seva millor assimilació i valoració. Cal dir a més que en Es Baluard s'han anat introduint algunes modificacion -de renovació de les obres exposades, de distribució d'espais i de col·locació dels quadres- que aconsellen que els aficionats, de tant en tant, es posin al dia. Al cap i a la fi, un museu com Es Baluard és una cosa viva i ben viva. Un paisatge que un servidor no recordava és un oli damunt cartó d'Eliseu Meifren, Vista de Palma, c. 1908. Un altre que crec que és una novetat és un oli damunt tela de Joaquim Sorolla, Cala Sant Vicenç, 1918, d'un tractament peculiar, amb un primer terme d'una gran massa de color gairebé uniforme, sense marcar les pinzellades, que fa que es pugui fruir com una pintura abstracta. Tampoc no recordava -i també sospit que és una novetat- una aquarel·la d'Emil Nolde, Madonnenfiguren und Hyazinthe, 1954-1955. Per descomptat, en aquestes primeres sales un no pot deixar d'admirar -tantes vegades com les vegi- un fabulós Paisatge de Mont-roig, 1916, de Joan Miró, un quadre en el qual els espais com si es moguessin, d'una coloració molt viva, estèticament impactant, i una petita Natura morta amb fruitera, botelles i tassó, 1918, de Maria Blanchard. Ja davallant cap al gran aljub on es troba l'exposició temporal d'escultura, motiu de la meva visita, m'impressiona novament la sèrie de 16 fotografies en color de Sean Scully, Mérida, 2001, una mena de reportatge de setze façanes molt humils -per no dir miserables- d'aquesta població de Mèxic, totes amb un mateix format frontal, obra que vaig veure per primera vegada al centre de cultura Pelaires.
També a Opinió
- Bleda Runner, el distòpic muntatge audiovisual de Raphel Pherrer que parla de la situació de massificació turística que viu Mallorca
- El Pi, altres partits locals i independents preparen «una gran coalició mallorquinista» en vistes a les properes eleccions
- El PSIB calcula que amb el decret turístic del PP-Vox «27.000 habitatges de lloguer vacacional ja no es revertiran per a residents»
- Jornades Anarcosindicalistes a Palma
- Sebastià Taltavull: «La despesa en armament es podria dedicar a acabar amb la fam al món»
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.