Mira tu per on el macroprojecte de soterrament de les vies fèrries ve a donar la raó als convençuts que Palma és un embut per moltes vies ràpides d'accés que s'hi facin. El problema, per al tren i per al cotxe, és entrar a una ciutat que ha crescut amb vehicles i habitants molt per damunt del que la seva xarxa de carrers pot absorbir. Fantàstic si fan la primera entrada de gran cabal de trànsit i si aquesta, a més, és per al transport públic. Des d'aquest punt de vista, el soterrament no té preu. Poc importa si val tant o més, perquè farà possible que la xarxa de tren accedeixi al centre de Palma sense entrebancs ni tantes limitacions de freqüències. Ara bé, poques esperances generen aquests neocons partidaris del transport privat com a símbol de llibertat i d'estatus, i que no els importa si la primera víctima del seu projecte és el mateix tren, que durant les obres no arribarà fins a Palma. Direu que no es fan truites sense rompre ous. I teniu raó. Però, no vos estranya que sempre són els ous dels mateixos? Tanta inversió sense límits de despesa quan no dediquen ni un euro a ampliar la xarxa de tren. Per posar un exemple, el tren a la Universitat faria dubtosament necessària la nova carretera. Sense nova carretera, poca falta hi hauria deSegon Cinturó. Sense Segon Cinturó no s'aguanta ni l'autopista Inca-Manacor ni la ubicació del nou hospital... És a dir: el Govern sembla més disposat a fer inversions, com més grosses millor, abans que a resoldre problemes de veres.
Soterrar de gana
19/05/04 0:00
També a Opinió
- SIAU romp el silenci entorn del mestre i cantant Miquel Roldán
- L'atzarós exili de la vídua d'Emili Darder, Miquela Rovira: jugar-s'ho tot al 24 2 37
- 24 de febrer: Dia de record a les víctimes del franquisme
- El centre de Salut Emili Darder desobeeix la normativa vigent
- Palma es presenta a Nova York com un referent cultural amb una mostra de flamenc
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.