Els agents de viatges britànics han parlat clar a Palma. Demanen abaratiment de preus o cercaran destinacions més assequibles a la seva idea de com ha de ser el mercat vacacional mediterrani. Saben que juguen amb avantatge, ja que la crisi econòmica a Alemanya ha danyat el més important país emissor cap a l'Arxipèlag. També saben que el sector turístic illenc necessita obrir el seu ventall de clients. I com és lògic, s'aprofiten d'una situació que no és nova. En els anys setanta, a l'empara de la crisi econòmica fruit de la crisi del petroli, els britànics vingueren a les Balears en condicions molt avantatjoses. En els vuitanta la competència d'altres destinacions també féu que les Illes oferissin als britànics uns preus sovint de regal. És a partir dels noranta quan s'inverteix la tendència per a la gran potència del qualitatiu mercat teutó. Durant una dècada, les Balears estaren molt de moda a Alemanya i això implica una forta influència sobre els preus. Ara es torna a una conjuntura ja coneguda fa prop de dues dècades. Els britànics estrènyen i volen dur clients per molts pocs doblers. El problema és que ara les Balears no estan en condicions de rebutjar la seva oferta.
La pressió britànica sobre els preus turístics
31/10/03 0:00
També a Opinió
- SIAU romp el silenci entorn del mestre i cantant Miquel Roldán
- L'atzarós exili de la vídua d'Emili Darder, Miquela Rovira: jugar-s'ho tot al 24 2 37
- 24 de febrer: Dia de record a les víctimes del franquisme
- El centre de Salut Emili Darder desobeeix la normativa vigent
- Palma es presenta a Nova York com un referent cultural amb una mostra de flamenc
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.