TW
0

Els agents de viatges britànics han parlat clar a Palma. Demanen abaratiment de preus o cercaran destinacions més assequibles a la seva idea de com ha de ser el mercat vacacional mediterrani. Saben que juguen amb avantatge, ja que la crisi econòmica a Alemanya ha danyat el més important país emissor cap a l'Arxipèlag. També saben que el sector turístic illenc necessita obrir el seu ventall de clients. I com és lògic, s'aprofiten d'una situació que no és nova. En els anys setanta, a l'empara de la crisi econòmica fruit de la crisi del petroli, els britànics vingueren a les Balears en condicions molt avantatjoses. En els vuitanta la competència d'altres destinacions també féu que les Illes oferissin als britànics uns preus sovint de regal. És a partir dels noranta quan s'inverteix la tendència per a la gran potència del qualitatiu mercat teutó. Durant una dècada, les Balears estaren molt de moda a Alemanya i això implica una forta influència sobre els preus. Ara es torna a una conjuntura ja coneguda fa prop de dues dècades. Els britànics estrènyen i volen dur clients per molts pocs doblers. El problema és que ara les Balears no estan en condicions de rebutjar la seva oferta.