Petroli a Àfrica
14/09/02 0:00
Els països pobres amb més possibilitats de rebre ajudes per part d'Occident en els propers anys són els que puguin demostrar que tenen reserves de petroli, o que potser n'hi hagi al seu territori. Després de tots els discursos sobre la necessitat de donar oportunitats als estats africans, i després de la siulada contra Colin Powell a la Cimera de la Terra, els arguments són els mateixos: si teniu recursos que interessen als estats rics estau salvats. Un exemple de què pot passar si a un país li toca aquesta loteria és Sao Tome e Principe, un estat que són unes quantes illes a la costa oest d'Àfrica. No eren importants, i ningú ni els feia massa cas, fins que es va decobrir que les seves aigües amaguen enormes reserves de petroli.
També a Opinió
- Bleda Runner, el distòpic muntatge audiovisual de Raphel Pherrer que parla de la situació de massificació turística que viu Mallorca
- El Pi, altres partits locals i independents preparen «una gran coalició mallorquinista» en vistes a les properes eleccions
- Ja es pot comprar la camiseta de les seleccions de futbol de les Illes Balears
- El PSIB calcula que amb el decret turístic del PP-Vox «27.000 habitatges de lloguer vacacional ja no es revertiran per a residents»
- Sebastià Taltavull: «La despesa en armament es podria dedicar a acabar amb la fam al món»
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.