En Matas ens mata per s'esquena!

TW
0

Ses sospites de sa Coordinadora s'han confirmat! A la Demarcació de Costes de Maó hem trobat per fi, el projecte del «Camí del litorial» del Sr. Matas, i a la Secció 5, pàgina 14, hem pogut veure el plànol de Macarella amb la famosa escala dibuixada. És a dir, surt a exposició pública ara, i resulta que una de les actuacions previstes al projecte (l'escala de llenya) ja està feta, com demostren les fotos que va fer la Coordinadora.

El Sr. Matas es burla del poble menorquí i demostra la manca de respecte i consideració que ens té: cap ni una. Per a què vol que facem al·legacions, si ja ha començat a fer-lo? Què farà amb les al·legacions que es presentin? Tirar-les als fems, o tocar-se... es nas?

Sr. Matas, aquestes actuacions no el fan mereixedor de cap respecte i ens recorden temps passats on n'hi havia que feien el que volien amb el poble. Es mereixeria (cosa que suposam que està esperant amb ànsia) que li diguem el nom del porc, però no ens rebaixarem a seguir el seu joc antidemocràtic i lluitarem amb els mitjans legals per presevar Menorca. No volem una còpia de la ciutat al camp, ni volem les comoditats de la ciutat al camp. La terra la volem precisament natural, per disfrutar-la així com és, perquè si no ja és una cosa artificial que vol imitar el que ja tenim als pobles. No volem grans muntatges ni que ens destrossin el camp, volem contemplar la nostra terra com ho han fet els nostres avantpassats; i com ho feim ara, com una meravella que no fa falta que ens la mostri perquè fa molts d'anys que ja en gaudim d'ella, a través, com és natural del Camí de Cavalls.

Vostè es creu amb el dret de fer el que vulgui perquè el seu Ministeri va comprar unes finques. Idò sàpiga que els doblers que es van gastar són de tots els ciutadans, que Menorca és Reserva de la Biosfera, que tenim unes Àrees Naturals d'Epecial Interès (ANEIS) i una Llei del Camí de Cavalls entre d'altres coses..., i vosté no pot venir aquí a fer el que vulgui, com vulgui, quan vulgui i a on vulgui.

Volia fer una escala de llenya..., bé, molt bé, i per què no ha respectat els plaços d'al·legacions? Per què no ha consultat amb el Consell Inslar de Menorca? Per què ha fet aquesta escala damunt del Camí de Cavalls? Que ho sap que gràcies a vostè els cavalls ja no podran passar cap a Macarella, perquè ha fet aquesta escala a s'únic accés possible? Bé, clar, tal vegada serà capaç de pasar una excavadora per un altre lloc i solucionar el problema. Ja sabem que a vostè el medi ambient no li importa gaire.

Sr. Matas, no l'oblidam, està present a ses nostres pregàries, i tengui plena seguretat que el poble de Menorca no quedarà de mans plegades. Ens veurem.

Coordinadora per sa defensa des Camí de Cavalls. Maó. Menorca