Dimecres passat una seixantena de persones es varen manifestar a
Llucmajor en protesta per la manca de seguretat a la carretera de
s'Arenal. Sembla que la diana de les crítiques dels participants
fou l'actual Govern balear, al qual recriminen que no aporti una
solució definitiva al tema. El senyor Rabasco no va dubtar de
posar-se al capdavant per intentar treure tallada política, en un
gest molt seu que fins ara li ha anat donant bons resultats.
Algunes veus crítiques amb el Pacte de Progrés no se cansen
d'apuntar amb el dit la política de transports de l'executiu balear
per assenyalar-la com una de les menys encertades ja que, segons
ells caldrien actuacions més agressives, iguals o semblants a les
que va propugnar el Partit Popular i que són incloses dins el
conveni de carreteres que ara s'intenta modificar. Si el conseller
d'Obres Públiques es deixava convèncer per aquests crítics
cometria, des del meu punt de vista, una greu equivocació política,
ja que portar a terme les mesures ideades pel govern anterior
provocaria el desencís de molts dels seus votants que, precisament,
els varen atorgar la seva confiança per a què baratassin d'una
manera radical els plantejaments que havien intentat portar a terme
els conservadors de forma infructuosa. I dic això perquè el mateix
Partit Popular no se va atrevir a posar en marxa els tràmits
burocràtics per dur a terme el que ara sembla demanar aquesta gent:
l'autopista de Migjorn-Llevant. I no ho va fer perquè sabia que
tenia la gran majoria de la població dels municipis afectats en
contra. De fet, a tots ells, va patir una davallada de vots més o
menys important. I els que hauria perdut si s'haguessin licitat les
obres abans de les eleccions!
I què ha de fer, idò? És clar que tampoc no es pot quedar aturat
com sembla que ha passat fins ara. S'han destinat totes les
energies a elaborar les modificacions del conveni, que s'han
presentat a Madrid i que, com era de suposar i ells ja tocaven
haver-ho previst per endavant, Àlvarez Cascos rebutja.
Hi ha una altra política, que era la que esperaven els seus
votants, que no es recolza en autopistes ni desdoblaments ni grans
inversions en carreteres. Sembla que un dels arguments dels que
estan a favor de les autopistes és que aquestes són més segures que
les carreteres. Però és que també el transport públic és molt més
segur que el transport privat. I, quant a seguretat, és el tren el
que guanya per golejada. I si no ho creis, consultau les
estadístiques d'accidents dels darrers anys. És per aquí que cal
anar i no deixar passar el temps que si autopistes o desdoblaments
que, al cap i a la fi, són dues facetes diferents de la mateixa
estratègia: facilitar l'ús dels cotxes privats. Si la carretera de
s'Arenal no és prou segura, no és culpa dels que ara governen. Qui
la va dissenyar? Qui la va executar? És que quan governava el PP no
hi havia accidents? Perquè no ho varen retreure els manifestants de
Llucmajor? O serà igual que amb l'agricultura que si no plovia la
culpa era de Mayol? La conclusió que traureu quan hàgiu contestat
aquestes preguntes és que, probablement cap, o quasi cap d'aquests
manifestants formen part de la majoria absoluta de mallorquins que
votaren els partits que governen actualment , entre altres coses,
perquè solucionassin el problema del trànsit i la seguretat viària
amb una estratègia de restriccions a la circulació en vehicles
privats, disminuació de la velocitat permesa i potenciació del
transport públic col·lectiu. Però això, per ara, no es fa, o com a
mínim no es percep que es faci. L'alternativa a les autopistes no
és només aturar-les i ja hem acabat les feines o, enlloc
d'autopistes feim desdoblaments per continuar facilitant la
circulació dels turismes. Aquesta política immobilista irrita els
que estan d'acord amb el model desenvolupista del Partit Popular,
però no satisfà els que es varen manifestar a les urnes per una
alternativa diferent que per ara no es veu.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.