TW
2

Crisi purificant
Qui defensà una al·lota embarassada que després d'aprovar tota una oposició no pogué fer una prova física i quedà sense plaça? Qui ens controlava quan, obligats a formar part d'un tribunal d'oposició, preparàvem tots solets els exàmens? Hauríem pogut passar respostes a tothom. Vergonyós! Qui controla l'accés a la UIB? Es deixa en mans de departaments que, si són honrats, funcionen i, si no, és com deixar els llops guardant les ovelles? Si això passa en sectors controlats, vigilats i suposadament establerts per llei, imaginau en altres bandes. Poc control sembla que hi ha en els accessos a la funció pública, darrerament, i menys n'hi haurà si capolen els sindicats. L'acudit de moda és demanar-se on hi ha més corrupció: en la política, en la justícia o en la UIB. Resposta a gust del consumidor. Sabeu quantes vegades ens han ofert una feina suposadament millor si entràvem en determinada formació? Un que ara és al carrer s'atreví a dir-nos, com si fos el més normal del món, que mai no accediríem a tal lloc si no era així. La corrupció en la funció pública en aquests darrers 20 anys sembla que ha fet feredat. Molts dels que es manifestaran aquests dies per una funció pública digna són professionals i honrats, però si fessin fora tots els que ocupen plaça de manera irregular, s'haurien de convocar oposicions d'urgència. Molts de llocs quedarien buits. Si aquesta crisi aconseguís que els processos d'accés a la funció pública fossin justos i nets, un pagaria perquè n'hi hagués cada any de crisi en les nostres institucions públiques. Pensau-vos-ho ara en fer reivindicacions. Defensau també la netedat i l'honestedat en el vostre accés, que és la base de tota la resta. Els "col·locats a dit", posau per favor el vostre càrrec a disposició de la resta. Ocupau el lloc d'un necessitat.
BERNAT MOREY COLOMAR. Sta Eugènia.

Doblers de Madrid per a Capdepera?
El passat dia 4 vaig llegir en aquest diari que la sanció imposada a l'Ajuntament de Porto Petro i la Roca Fesa ha estat suspesa.
Com a autor que som dels llibrets El port i la fortalesa de Portopetro (1980) i La torre de Cala Santanyí (1992), estic molt content, si bé amb aquestes restauracions no he tingut res a veure.
En el mateix diari es diu que vindran "doblers de Madrid" perquè l'Ajuntament de Capdepera pugui restaurar la torre nova del cap Vermell i, com a partícip del Pla de castells del Consell de Mallorca, pel qual vaig redactar la història dels de Felanitx, Pollença iCapdepera, també n'estic satisfet.
Ara bé, un senyor denuncià, dues vegades, els santanyiners i també l'Ajuntament d'Escorca per haver restaurat "malament" la torre de la Mola de Tuent.
Un altre il·luminat denuncià la restauració de la torre de l'Estalella (1985), en la qual sí que vaig intervenir, com explic al meu llibre Les torres marítimes de Llucmajor (1991).
No m'agrada ser tan llepafils ni primmirat com aquestes persones perquè, seguint aquest criteri maximalista, arribarà que ningú no voldrà restaurar res, però sí protest pel fet que es digui que vindran "doblers de Madrid", perquè ells no es grataran la butxaca.
En tot cas, ens tornaran una mínima part del que cada any s'enduen cap allà.
JOSEP SEGURA I SALADO. Palma.

Eleccions
Feia temps que no hi havia unes eleccions amb tant d'interès, atesa la difícil situació econòmica d'Espanya i de tota la zona euro, amb dues opcions completament distintes i oposades.
Per un costat, hi ha la dreta, amb les seves retallades de despeses públiques (excepte les militars, clar), l'èmfasi (o la fixació, més aviat) en el dèficit, més exempcions a les empreses, impuls a la inversió privada, etc. Tota la parafernàlia neoliberal que dugué els països més rics de Sud-amèrica a la ruïna fa uns anys.
Per l'altre, l'esquerra: reforma fiscal integral a fi que els rics paguin en percentatge almenys tant com els treballadors i les classes mitjanes; expansió de la despesa pública per tal de crear ocupació, estimular la demanda i fomentar el creixement de l'economia; reforma de la normativa de l'euro, aquesta corda al coll que ens està ofegant des de Brussel·les.
Hi ha també el PSOE, sí, que com sempre es fica enmig per embullar. Però encara que suara s'hagi despenjat amb el petit impost del patrimoni per dissimular, que no soluciona res, es podria dir que és com una dreta amb vaselina, mentre que l'altra fa les coses sense miraments ni contemplacions. No seria estrany que acabàs fent costat a un PP vencedor, per "sentit de la responsabilitat", com diuen ells. Una responsabilitat que, curiosament, sempre s'exerceix a favor dels poderosos.
Vius,doncs,conciutadans. Votau l'esquerra sense por, si voleu una política d'estímul al creixement econòmic i el final de les retallades. Esquerra Unida, IniciativaVerds, el PSM, etc. no es mengen ningú i propugnen una política simplement i senzillament socialdemòcrata.
HONORAT DOMÈNECH FERRER. Palma.