Senyora Isabel Llinàs, víctima?
Després de la intervenció a la sessió plenària del Parlament -el 22 de març- de la diputada Isabel Llinàs fent-se passar una vegada més per víctima després d'argumentar les pressions rebudes i amenaces (per part del seu partit?) retirant les esmenes i manifestant el no a la Llei d'igualtat per part del PP, no ens resta més que la indignació pel comportament i les pràctiques polítiques per part d'Isabel Llinàs.
La senyora Llinàs ens ha enganyat, sobretot a les associacions de dones, perquè des de l'inici de la tramitació de la llei en cap moment va manifestar el seu vot en contra. És cert que sempre ha defensat la seva "llei 12/2006, que ha quedat obsoleta després de l'aprovació de la Llei Orgànica 3/2007 d'Igualtate efectiva de dones i homes", aprovada pel Parlament espanyol.
El projecte de llei d'igualtat autonòmica que el Parlament no va aprovar per l'oposició del PP és un projecte que no és un tallar i aferrar d'altres lleis, sinó que s'inicia des d'un diagnòstic de la realitat l'any 2008, i es fa extensiva a totes les aportacions de les entitats de dones, sindicats, partits polítics, etc. A més, té l'informe favorable del Consell Econòmic i Social. Hem de recordar que la llei 12/2006 no fou avalada per algunes de les entitats membres del CES i que no és una llei d'igualtat. Recordem-ne el títol: Per a la dona. El comportament de la senyora Llinàs, que fins el mateix dia del darrer ple i el seu debat, negocia amb la consellera Fina Santiago les esmenes és enganyós. Sense avisar, el PP hi retira totes les esmenes i vota NO.
És evident que han acabat la legislatura amb majoria al Parlament, amb la qual cosa menys s'entén la seva actitud deslleial, si no volien donar suport ho haurien d'haver fet des de l'inici. Per al PP, la seva llei és la 12/2006, així ho haurien d'haver dit i no donar-nos a entendre la seva abstenció.
L'actitud prepotent i arrogant del PP amb pràctiques polítiques d'aquest abast no fan més que insultar a la ciutadania, ara bé, aquesta actitud és deguda sobretot a les enquestes estatals que els fa guanyadors. Hem de recordar que la vertadera enquesta és la del dia 22 de maig, esperem i desitgem que no guanyin, només així podrem garantir l'aprovació de la llei i l'avanç en la igualtat.
CONXA CALAFAT, PRESIDENTA DE L'ASSOCIACIÓ DONES D'ESQUERRES DE LES ILLES BALEARS. Palma.
Opinió | Cartes al director
Cartes dels lectors
26/03/11 0:00
També a Opinió
- Palma es presenta a Nova York com un referent cultural amb una mostra de flamenc
- Perdre la feina per defensar el català a l'aula
- L'Associació de Periodistes es posiciona en contra del nomenament de Josep Codony com a nou director general d'IB3
- El centre de Salut Emili Darder desobeeix la normativa vigent
- Narges Mohammadi: dona de foc
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.