1a M'agradaria poder-vos agrair l'esforç que heu fet al llarg dels anys per millorar la situació laboral de les persones que fan feina en aquest sector, docents i no-docents, i també d'altres aspectes qualitatius de l'educació. Però desgraciadament no ho puc fer. Comparant el resultat de la vostra negociació al llarg dels anys, conveni rere conveni heu anat retallant millores que havíem aconseguit. Un exemple del que dic és que a hores d'ara encara no heu estat capaços de signar el conveni del sector que farà dos anys que teniu enrocat a Madrid i, des de la meva comunitat, encara aquests "sindicats vostres" no ens n'han explicat el motiu.
2a Davant l'escenari que exigiu al Ministeri d'Educació de voluntat negociadora, us vull demanar la mateixa reciprocitat per la vostra banda en la negociació autonòmica. Quina llàstima que just esmenteu la situació de l'ensenyament concertat a les comunitats autònomes que estan governades per una determinada opció política i les que són governades per una altra, què és que el personal hi està millor? Em sembla que tant s'aplica el conveni a una treballadora d'Extramadura o les Illes Balears com a una de Castella-Lleó o València. Si fessin una enquesta realment objectiva del grau de satisfacció del vostre personal contractat hi hauria molt per arreglar.
3a Per acabar les meves peticions, voldria demanar-vos que apliqueu el que tant demanau: diàleg i respecte, que són uns dels pilars de la democràcia, que tant manca pels vostres redols
M. Neus Santaner Pons. Inca.
Empat o golejada
La nova llei de funció pública estableix que en cas d'empat en un procés de sel·lecció públic s' aprovi una dona en vers d'un home en els llocs on aquestes són minoritàries i que els tribunals avaluadors siguin meitat i meitat. Súmmum tot d'immensa i lloable justícia.
Súmmum també de la intel·ligència, aquesta darrera mesura, ja que els tribunals per força no són mai parells precisament per evitar desempats. Llavors avaluarien dos homes, dues dones i un neutre? (si en trobam de neutres perquè ara per ara només n'hi ha un). Es crearan empats per desfer-ne d'altres? I us pareix que si avaluam així els homes deixarem un empat... ca barret! Ni ho aconsellam als avaluadors ni molt manco als opositors... a guanyar per golejada! Els que hem estat tres dies discutint per repartir dues places a tres opositors empatats, dues dones i un home, amb aquesta llei ho hauríem tingut fàcil. Aquest pobre jove hauria quedat defora. O dedins. Simplement perquè en la nostra feina docent els grans minoritaris som els homes. Llavors per ser just en cas d'empat ens haurien d'afavorir a nosaltres... o no? En definitiva, ho hem entès perfectament
Bernat Morey Colomar. Sta. Eugènia.
Augment de sou
Enhorabona per als companys de la pública, la meva dona n'és un d'ells, pel seu augment de sou (entre 700 i 1000 euros anuals), sent per a nosaltres, que som a una Federació d'Ensenyament per a qui l'Educació és un "tot" que suma, perquè en aquest sector (l'educatiu, i no el públic per un costat i el concertat per l'altre) hi hagi tantes millores com sigui possible, siguin per a la pública o per a la concertada, reivindicant la lliure elecció de centres per part dels pares, complementarietat de xarxes educatives i equiparació de recursos humans, materials i de sous.
El que ens sorprèn és que els professors de la pública no han perdut 900.000 euros per aconseguir-ho, mobilitzant-se, sortint al carrer i havent de creure's que era millor signar el fètid Acord de 2008 (per part d'STEI-i, FSIE, UGT I CCOO) a causa d'una imminent crisi i no continuar amb les mobilitzacions per a conseguir un acord veritablement digne.
Tal volta és legítim pensar que qui ens representa sap massa bé com arribar a acords amb l'Administració sense fer sagnar els seus adeptes...
Tal volta és legítim pensar que qui ens representa sap fer vessar la sang de la concertada i beneficiar-se així d'una òptima transfusió de recursos vers allà on més els interessa. Necessitam més proves?
Tomeu Munar Castellá. Palma.
Palau de congressos
Estic impressionada per les dimensions i magnitud del palau de congressos i l'hotel que s'hi fa devora, aferrats a l'autopista de l'aeroport. O Cort troba una solució per reduir carrils a la zona o allò pot ser un desgavell. Jo, que no som tècnica, no hi veig una solució. S'hi han invertit milions i milions d'euros per veure passar els cotxes en massa a dos metres d'un edifici emblemàtic. Si es pensen que tot s'arreglarà posant semàfors, s'equivoquen. Serà un ball de clàxons i un tap enorme a hora punta. No comprenc com es poden fer les coses sense criteri: el primer era cercar solucions a l'autopista, no a l'inrevés.
Maria Mir Adrovar. Palma.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.