De sexes i hormones
Se subvencionaran les investigacions d'investigadores per sobre de les d'altres sexes neutres o masculins. Guau! Els playboys de laboratori es posaran les botes! Per la UIB ja hi ha més becàries que becaris (o és fixació personal?), però en el poder la majoria és masculina. On és el coll de l'embut? En la investigació? No. En la capacitat? Tampoc. En la selecció? Suposadament (he) són iguals les lleis i els criteris per tothom. Inhibició de la dona (que fa anar el gall davant) que no li interessa el poder al preu que li fan pagar? Percepció intel·ligent per part seva del risc o del preu del poder? Cultural? En el ball de bot hi ha més balladores que balladors i si en surt un de bo diuen que és millor que les dones.
Cert o no (no ho jutgem), paternalismes i injustícies no eixamplaran més l'embut. No hem conegut cap dona mandant que no empri les mateixes estratègies que els homes per aconseguir i mantenir el poder, si no té més gelosia encara de les altres. Els homes són galls per naturalesa i els posen dins l'olla primer (Guerra, mili), però els agrada anar davant i lluiten per anar- hi a qualsevol preu. Fa falta un estudi científic de veritat (no com molts dels actuals) que expliqui per què en una competició s'imposen quasi sempre. Potser sense doblers s'espavilaran més sols per "c...oratge" i seran millors precisament sense subvencions. Amb aquestes o no, tots els porcs neixen de les truges i uns fan les sobrassades més bones que els altres.
BERNAT MOREY COLOMAR. Sta Eugènia.
Opinió | Cartes al director
Cartes dels lectors
Palma30/03/10 0:00
També a Opinió
- Palma es presenta a Nova York com un referent cultural amb una mostra de flamenc
- Perdre la feina per defensar el català a l'aula
- L'Associació de Periodistes es posiciona en contra del nomenament de Josep Codony com a nou director general d'IB3
- El centre de Salut Emili Darder desobeeix la normativa vigent
- Narges Mohammadi: dona de foc
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Potser caldria posar vagons especials per a bicicletes o també departaments específics per a bicicletes en es vagons de passatgers. En es tren des Pla, des del 1956 fins al 1995, circulà un model de comboi que es deia Ferrostahl i que tenia, sempre mirant cap a Palma, un departament de servei separat de la resta des vagó o de s'automotor; idò una cosa així
La solució és senzilla: si els trens van tan plens, que posin més vagons. Es tracta de potenciar el transport públic, o no?
miquel, aprèn a llegir. O és que per denunciar limitacions al servei públic només es pot fer el primer dia; i s'ha demanar hora?. A d'altres indrets, com molt bé exposa l'usuari de Lloseta estan més per la feina. Sembla que la novetat són les 10 bicicletes de l'intermodal, o no?
A Martí Terrasa: No és cap novetat que a les hores puntes no hi puguin pujar bicicletes. De fet jo també agaf el tren per anar a fer feina i quan surt d'Inca ja està quasi ple, imaginat si encara deixasin pujar bicicletes, ja que ocupen molt d'espai. De fet als horaris jo sempre he vist que aquests trens no ho permeten, per mor que diguis que si. Criticar per criticar és fàcil. De fet, si vols anar a la feina en bici a l'estació intermodal hi ha un servei de bicicleta pública, de franc, que pots emprar. Arrives, agafes la bicicleta, vas a la feina, la tornes i cap a Lloseta. Fàcil.