De sexes i hormones
Se subvencionaran les investigacions d'investigadores per sobre de les d'altres sexes neutres o masculins. Guau! Els playboys de laboratori es posaran les botes! Per la UIB ja hi ha més becàries que becaris (o és fixació personal?), però en el poder la majoria és masculina. On és el coll de l'embut? En la investigació? No. En la capacitat? Tampoc. En la selecció? Suposadament (he) són iguals les lleis i els criteris per tothom. Inhibició de la dona (que fa anar el gall davant) que no li interessa el poder al preu que li fan pagar? Percepció intel·ligent per part seva del risc o del preu del poder? Cultural? En el ball de bot hi ha més balladores que balladors i si en surt un de bo diuen que és millor que les dones.
Cert o no (no ho jutgem), paternalismes i injustícies no eixamplaran més l'embut. No hem conegut cap dona mandant que no empri les mateixes estratègies que els homes per aconseguir i mantenir el poder, si no té més gelosia encara de les altres. Els homes són galls per naturalesa i els posen dins l'olla primer (Guerra, mili), però els agrada anar davant i lluiten per anar- hi a qualsevol preu. Fa falta un estudi científic de veritat (no com molts dels actuals) que expliqui per què en una competició s'imposen quasi sempre. Potser sense doblers s'espavilaran més sols per "c...oratge" i seran millors precisament sense subvencions. Amb aquestes o no, tots els porcs neixen de les truges i uns fan les sobrassades més bones que els altres.
BERNAT MOREY COLOMAR. Sta Eugènia.
La cova d'Alí Babà
Així es podria definir la classe política balear. Ens hauríem de demanar què hem fet els ciutadans d'aquesta comunitat per merèixer aquests polítics. Encara no sé com continuem anant a votar. El problema és que amb més o menys vots, sempre n'hi haurà que sortiran elegits. A força de robar s'han arribat a creure que ficar la mà al calaix forma part de la pròpia activitat política.
Pensar que casos com el de Jaume Matas han hagut de sortir a la llum gràcies a cartes anònimes posa els cabells drets. Suposo que comencen a poc a poc, amb partides petites, que a mesura que passa el temps i la sensació d'impunitat creix, es van tornant més grosses per acabar amb operacions com la del Palma Arena. Inflar els pressupostos d'un hospital és igualment un delicte però, almenys, es tracta d'un bé d'interès públic que, una vegada feta la mangarrufa, dóna un servici. El Palma Arena, en canvi, que em diguin quina funció té. L'han fet tan bé que ni tan sols està homologat per la federació internacional de ciclisme. Quatre concerts, un parell d'activitats esportives i moltes pèrdues.
És molt curiós que el PP de Madrid no hagi trobat mai estrany el ritme de vida i el patrimoni de l'exministre, però potser que entre Bárcenas, Camps i altres noms il·lustres, Jaume Matas no hagi destacat gaire. Si el PP, com s'esperaven, hagués guanyat les passades eleccions, ningú no hauria mogut un dit. Ara veurem si es fa justícia perquè si la cosa queda en un no-res l'escàndol serà memorable. El cas d'UM és una mica diferent, ja que la corrupció ha estat arrelada a totes les instàncies del partit i no crec que tinguin un futur per fer-hi gaire festa. Pensar que Rajoy en certa ocasió va dir que si guanyés les eleccions faria a Espanya el que Matas havia fet a Balears...
TOMÀS NAVARRO SERRANO. Palma.
Mirau tots quin Govern més verd
Tenim un Govern que diu que és progressista i verd, però res més enfora de la realitat, i per demostrar aquesta afirmació vos contaré què m'ha passat. He sortit de ca meva, que és a Lloseta, amb la meva bicicleta disposat a agafar el tren de les 6,58 h, ja que és l'únic del matí en el qual deixen entrar-la. En entrar al tren, la meva sorpresa ha estat immensa quan el revisor ha vingut a dir-me que no podia dur la bici, cosa que no puc entendre ja que altres cops si que he agafat aquest tren sense cap problema i, a més, el cartell d'horaris de l'estació de Lloseta especifica que sí que està permès. La cosa encara ha estat més humiliant quan ha arribat el vigilant de torn que també em feia fora del tren m'he sentit com un delinqüent.
El més divertit de tot és que tant la senyora Aina Calvo com Francina Armengol i el senyor Francesc Antich s'afanyen a fer-se fotos inaugurant carrils bicis i dient que ells aposten per un model d'illa on el cotxe no sigui tan present. Però pareix que la gent que viu als pobles i ha d'anar a fer feina a Ciutat i vol anar-hi amb bici són uns hippies desenfeinats o no poden anar-hi fins a les 10.00; perquè, a primera hora del matí no poden agafar el tren i quan volen tornar a ca seva entre 12.24 i 15.44 hores no poden agafar-lo amb les seves bicicletes de hippies i entre les 19.24 i les 21.04, tampoc.
Ja sé la resposta que donaran les institucions, ja me l'han donada en persona, és que a les hores punta el tren va molt ple. Senyors dirigents, a Barcelona, durant TOTES les hores del dia està permès dur bicicletes dins el metro o els trens de les rodalies. També podria contar-vos que a Califòrnia tots el autobusos duen una baca a la part davantera per dur bicicletes de franc, però bé, això ja és una altra utopia. Per tant, puc afirmar que a les Illes Balears, a Mallorca i a Palma tenim uns governs verds que són una fal·làcia i que la seva aposta pel transport públic és vergonyosa, no només basant-me en l'argument de la bici, també n'hi ha d'altres, com la supressió del bonotren per 10 viatges.
MARTÍ TERRASA.Lloseta.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Potser caldria posar vagons especials per a bicicletes o també departaments específics per a bicicletes en es vagons de passatgers. En es tren des Pla, des del 1956 fins al 1995, circulà un model de comboi que es deia Ferrostahl i que tenia, sempre mirant cap a Palma, un departament de servei separat de la resta des vagó o de s'automotor; idò una cosa així
La solució és senzilla: si els trens van tan plens, que posin més vagons. Es tracta de potenciar el transport públic, o no?
miquel, aprèn a llegir. O és que per denunciar limitacions al servei públic només es pot fer el primer dia; i s'ha demanar hora?. A d'altres indrets, com molt bé exposa l'usuari de Lloseta estan més per la feina. Sembla que la novetat són les 10 bicicletes de l'intermodal, o no?
A Martí Terrasa: No és cap novetat que a les hores puntes no hi puguin pujar bicicletes. De fet jo també agaf el tren per anar a fer feina i quan surt d'Inca ja està quasi ple, imaginat si encara deixasin pujar bicicletes, ja que ocupen molt d'espai. De fet als horaris jo sempre he vist que aquests trens no ho permeten, per mor que diguis que si. Criticar per criticar és fàcil. De fet, si vols anar a la feina en bici a l'estació intermodal hi ha un servei de bicicleta pública, de franc, que pots emprar. Arrives, agafes la bicicleta, vas a la feina, la tornes i cap a Lloseta. Fàcil.