Vergonya aliena
Des d'aquí vull manifestar la meva protesta més enèrgica contra un conductor que va increpar un taxista en la plaça des Fortí, fa uns dies, dient-li "puta negre" en repetides ocasions. Jo em trobava dins el taxi i puc assegurar que no solament no havia comès cap infracció, sinó que en sentir aquestes paraules no es va indignar, ni de bon tros, tant com jo. En veure'm tan exaltada (jo mateixa vaig replicar al conductor), el taxista em va dir que no podia perdre la calma perquè estava avesat que cada dia l'insultassin i que, fins i tot, es negassin a pujar al vehicle quan veuen que és negre.
Així, vàrem fer el recorregut mentre em contava les mil i una humiliacions que ha de patir cada dia. Així mateix, em va assegurar que moltes vegades es demanava quina educació pot donar als seus fills aquesta gent.
Mentre un negre dirigeix el món des dels EUA, un altre és condemnat a la humiliació per haver comès el pecat -amb gran esforç, segons el que em va dir- de cercar una vida digna en un país d'hipòcrites i corruptes, que s'enriqueixen sense pudor mentre la gent honrada fa feina. M'he sentit molt avergonyida de pertànyer a aquest món de sepulcres blanquejats i esper que algú faci arribar al taxista aquest crit meu, de desencís, que estic segura que molta gent subscriuria.
UNA CIUTADANA AVERGONYIDA. Palma.
Opinió | Cartes al director
Cartes dels lectors
Palma01/10/09 0:00
També a Opinió
- Palma es presenta a Nova York com un referent cultural amb una mostra de flamenc
- Perdre la feina per defensar el català a l'aula
- L'Associació de Periodistes es posiciona en contra del nomenament de Josep Codony com a nou director general d'IB3
- El centre de Salut Emili Darder desobeeix la normativa vigent
- Narges Mohammadi: dona de foc
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.