Som subscriptora del diari dBalears d'ençà del seu primer dia de publicació. Per mi, el dB és el millor diari del món, per la senzilla raó que té com a referents tots els que jo desitjaria per al meu país (en el cas que aquest existís). Parla d'allò que a mi m'interessa des de la perspectiva que jo tenc i per molts elogis que ara jo volgués trobar sempre faria curt.
Puc dir, entre altres coses, que gràcies a la lectura diària d'aquesta publicació vaig poder sobreviure el govern Matas amb un poc d'esperança en el futur. Dia rere dia, les veus assenyades i la saviesa dels seus col·laboradors habituals: Mestre Frontera, el Sr. Pons, el Sr. Capellà, el Sr. Comes... m'ajuden a entendre una mica aquest món tan complicat i al mateix temps converteixen en irrenunciable el meu amor per aquesta terra. Llegint els seus articles he rigut, he après moltes coses, m'he lamentat amb ells, m'he indignat i en altres ocasions m'han agombolat trobant una explicació a qüestions que el meu cervell no arribava a entendre.
Amb aquest elogi no pretenc obtenir cap medalla ni cap reconeixement. L'únic que m'agradaria -si és que la veu d'una subscriptora fidel compta per a qualque cosa- és que féssiu el favor d'aturar la campanya de notícies que dueu a terme en contra dels carrils bici a Ciutat.
Crec que en aquest tema us equivocau o, com a mínim, us heu precipitat a llançar aquest atac. Deixau que l'Ajuntament acabi les obres (la majoria de les quals no són a causa del carril bici), deixau que es regularitzi el trànsit de bicis com cal, matriculant-les i posant multes si és necessari als qui no respecten les normes de circulació. Però deixau de criminalitzar les bicicletes fent-les responsables de tots els problemes de circulació de Palma. Aquesta actitud em sembla excessiva senzillament perquè el problema del caos és i ha estat els cotxes. Aquest és l'únic problema. Dedicau els vostres esforços a encoratjar tots els ciclistes a respectar les normes de trànsit, donau temps a la ciutadania, però deixau gaudir els ciutadans que creuen en un model de ciutat sostenible; un model, per cert, per al qual tantes línies heu escrit.
Maria Isabel Cerdó Capellà. Palma.
Carril bici i criteri polític
Som un partidari del transport públic i que hi hagi bicicletes dins les ciutats. Però sobretot som un partidari que es facin les coses ben fetes, amb criteri, amb saviesa i amb respecte als ciutadans. I això és el que no fa la batlessa de Palma amb el carril bici de les Avingudes. Aquesta senyora ha comès el pitjor error que pot cometre un polític, sigui de la ideologia que sigui: ha començat la casa pel terrat, ha barrejat oli i aigua, ha creat un cacau d'ous amb cargols. Pensant-se que treia endavant els seus criteris, en realitat els ha enfonsat. Ara mateix hi ha molt més gent a Palma que odia les bicicletes que fa dos anys. El pitjor que pot passar a una societat és ser governanda per suposats progressistes que, en realitat, desvirtuen els valors més preuats del progressisme, com són el respecte, la tolerància i fer les coses pensant en el benefici de la majoria.
El caos creat per Calvo a les Avingudes, amb constants taps de trànsit, amb la impossibilitat que les persones grans puguin agafar un taxi amb tranquil·litat sense ser atropellades per un ciclista, amb mil i un problemes per als ciutadans, no és progressisme. És una altra cosa: despotisme. Ja ho deia Carles III, inventor dels despotisme il·lustrat: "Els meus súbdits som com els nins: ploren quan els renten". I si Calvo es pensa que encara vivim en el segle XVIII i que pot tracar els palmesans com a súbdits als quals pot "rentar", està molt equivocada. Aviat obriran les escoles i el tap de les Avingudes pot ser incommensurable. La introducció de la bicicleta a Palma hauria de ser gradual i feta amb seny, començant per les perifèries. Calvo ho fa tot a l'inrevés. Ens farà odiar la bicicleta. I això és reaccionari.
Mateu Vidal. Palma.
Son Gotleu, passat i futur
Som un veí de tota la vida del barri de Son Gotleu. Durant dècades he lluitat perquè aquest barri obrer de Palma tingui tota la dignitat que es mereix. Record amb nostàlgia les manifestacions dels anys setanta en què la nostra ciutat anhelava respirar un nou aire de llibertat. Els triomfs foren escassos, però significatius.
Als meus 58 anys, sempre he estat a l'esquerra de l'esquerra i he defensat l'humilitat de tots aquells que habiten la nostra modesta barriada. Ara, però, un sentiment de neguit em crema per dins.
En els darrers anys, Son Gotleu s'ha convertit en un lloc al marge de la llei. Tot i que hem treballat per la integració de tots els col·lectuis ètnics, la convivència hi és pràcticament impossible. El narcotràfic és present als nostres carrers, la deixadesa institucional és palpable en tots els racons, la manca de feina i de sortides provoquen brots de violència quaotidiana entre els nostres joves. Sincerament, no puc mirar cap a una altra banda. No puc consentir veure en allò en què s'ha convertit la nostra barriada. Les forces públiques i , en especial l'Ajuntament de Palma, no poden deixar que aquesta situació s'allargui ni un dia més. La llei i el respecte han de tornar al barri. I si de veritat es diuen socialistes, no poden deixar la gent abandonada d'aquesta manera.
Josep Moreno. Palma.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Maria Isabel Cerdó Capella: on ens podem subscriure al dbalears???...no me pensava que per llegir aquest diari digital s'havien d'apuntar en lloc.