La proposta aprovada el passat mes de juny per l'Ajuntament de Pollença de restringir a 20 persones el trànsit pel camí de Ternelles, ha estat aprovada per la Comissió Insular d'urbanisme del consell de Mallorca, amb l'única oposició dels representants del PSM-entesa nacionalista i Esquerra unida-els verds. El Conseller Antoni Alorda defensa una proposta molt menys restrictiva que presenta la plataforma, però aquesta fou rebutjada.
No entenem quins criteris mediambientals vol preservar el fet de limitar el trànsit per un camí que dóna al mar, a una finca que té 1.270 hectàrees d'extensió, cosa que suposa el 8% de l'extensió del terme municipal de Pollença; actualment és el més gran del municipi. Mentre que el Parc Natural de sa Dragonera (Andratx) restringeix a 120 persones per dia i té una extensió de 298 hectàrees, ni al Parc Natural de Mondragó, ni al Parc Natural de s'Albufera, ni a ses Salines d'Eivissa, ni al de Llevant, ni a la Reserva Natural de s'Albufereta, no hi ha restriccions pel que fa al nombre de visitants.
Per altre banda al catàleg de camins, elaborat per Fodesma i amb l'aprovació inicial per part de tots els regidors de l'Ajuntament de Pollença, hi trobam a la documentació arxivística joies com la següent: «El 20 de juny de 1732 Juan Antoni Torrandell denunciava tenir dret de rebre un cens alodial per un hort situat a l'hort de Cubelles, que «confronta de una part ab Cami Real per lo qual se va a la Poss· de Ternellas y el Castell Real de la present Vila» (ARM. Sig. ECR 996).
Aquesta decisió de limitar a vint persones l'accés, a més d'haver-ne de sol·licitar permís previ, provocarà que pocs mallorquins puguin gauidir d'una visita per aquest camí (a més cal tenir en compte els dies laborables). Com a mostra, els mateixos pollencins no el podran visitar tots una vegada cada any, a no ser el dia de Sant Antoni quan s'hi va a recollir el pi. No entenem per què aquests entrebancs: pareix que hi preval l'interès particular davant l'interès general. Des de la plataforma, esperam que els diferents partits polítics reconsiderin la decisió i puguem tenir una regulació que garenteixi la preservació dels valors naturals que envolten el camí, però no dificultin d'una manera absurda l'accés a aquest.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.