Còmplices dels accidents de circulació

TW
0

Les dues principals fal·làcies científiques dels experts en trànsit i la Direcció general de Trànsit són: 1r que hi ha una velocitat segura i 2n que hi ha conductors que no cometen equivocacions al volant.

La lleis de la física ens diuen que: a major velocitat conduint, menor temps de reacció davant de qualsevol contratemps per evitar una col·lisió; sigui l'estat del conductor: serè o borratxo, amb terra mullat o sec, amb son o sota els efectes de medicament, en carreteres velles o autopistes, en dies plujosos, amb boira o assolellats, amb cotxe nou o vell, cansat o sota els efectes de la droga, etc. sempre serà menor el mal com menor sigui la velocitat del cotxe. Els limitadors de velocitat o que els cotxes surtin de fàbrica amb motors que no puguin superar els 120 km/h són l'única garantia 100% segura perquè no hi hagi més morts per excés de velocitat. Qualsevol altra mesura aquesta subjecte a l'estat de percepció de cada conductor. Pretén la D.G.T. el miracle que els 24 milions de conductors del nostre país no cometin equivocacions al volant, sabent que, d'ells, 8 milions sofreixen cada any algun tipus de contratemps o accident; es fa fàcil entendre perquè cada any assistim a l'holocaust de les carreteres. En proves realitzades per la DGT, el conductor mig comet una infracció cada dos minuts, l'especialista cada 5 minuts. Per molt experimentat que sigui un conductor existeix algun ésser humà que no s'equivoqui mai al volant, algun conductor que mai tingui pressa, que mai li aclapari un problema i desviï la seva atenció al volant? Tots ells són potencials víctimes d'accidents. Davant de tal evidència Per què es fabriquen cotxes que corren a més de 130 si el límit són 120? Molt fàcil: pels interessos creats. És un obvietat, seria la ruïna de tots els fabricants dels prototips esportius; Porxo, Masserati, BMV, Ferrari, etc. la ruïna dels fabricants de motos de gran cilindrada; la crisi de la indústria del petroli com a conseqüència de la disminució del consum a causa del menor consum a baixes velocitats i el concepte de «proximitat» a l'hora d'elegir destinacions; l'administració recapta una fortuna amb les multes per excés de velocitat, i un llarg etc. En contra d'aplicar aquesta lògica, els motors dels vehicles que es venen, tenen cada dia mes potència.

Antoni Cànaves. (Rebuda per e-mail).