Autopistes de la ruïna

TW
0

Maria Antònia Munar s'encaparrota a imposar-nos la segona autopista de cintura de Palma: 4 carrils que connectaran Continente, Son Llàtzer, Alcampo, Son Reus i la UIB. Qui ens ho havia de dir, que l'encertarien tant quan s'ubicaren aquests esguerros territorials! Mantenint-nos atents al traçat d'aquest arc viari, d'altres ja no ens sorprendran. En la defensa d'aquesta nova autopista, Munar addueix que no és culpable de la presència dels engendres del fems, el consumisme o la deslocalització dels equipaments. Obvia, però, que sí és partidària d'urbanitzar i d'edificar encara més Mallorca. Com pot presentar com a inevitable la segona autopista de cintura de Palma i al mateix temps aixecar les moratòries urbanístiques i autoritzar encara més urbanitzacions i construcció amb el seu Pla territorial de Mallorca? Munar també imposa aquest lligam entre l'extensió de la urbanització i de la xarxa viària cap a l'interior de l'Illa, amb la potenciació dels «eixos» de Palma-Felanitx-Artà-sa Pobla, de l'aeroport-sa Pobla o de Campos-Muro. Només la segona autopista de cintura de Palma ja ens costarà als mallorquins 7 mil milions de pessetes, 60 euros per cap. Convindria que els polítics del Pacte de Progrés es rellegissin l'apartat 2.4 de l'acord públic que signaren l'any 1999, especialment on diu «descartar la construcció d'autopistes i autovies»...

Macià Blázquez. Geògraf (rebuda per e-mail).