Els problemes del transport

TW
0

La remodelació de les noves places de Porta Pintada i d'Espanya, a Palma, ha quedat formidable. El disseny, molt modern; la vegetació, molt variada, fins i tot s'ha pensat que la fauna resident, de dues cames, pugui augmentar en mida i diversitat per l'adaptació per a vianants d'alguns carrers, excloent-ne la molesta fauna de quatre rodes. S'ha pensat fins i tot que els controladors tinguin uns bancs formidables on descansar de la seva feinada. Que no sabeu què és un controlador? Molt fàcil, uns quants fatxendes controlant les seves «empleades», uns camells controlant si arriben més drogates, drogoaddictes, pastillers, lladregots... En fi, seria una llista llarga.

Tot això com a vianant normal. La cosa canvia si intentes treballar en aquesta zona, però treballar de veritat. Llavors sorgeix la pregunta: Com aquests comerços i oficines reben mercaderies, paquets, sobres, etc? A quina hora ho fan? On se suposa que aparquen els camions o furgonetes de repartiment?

S'ha tret espai, s'ha impossibilitat al màxim la feina dels transportites, la majoria autònoms, s'han posat uns horaris de càrrega i descàrrega impossibles de realitzar, sobretot al carrer Sant Miquel, on és de 8 a 10 hores. Ningú no ha pensat que aquesta és una zona comercial on la majoria de negocis obre les portes a les 10 del matí? On es lliurarà el gènere, o paqueteria, o el correu urgent, si aquests negocis estan tancats? Vosaltres pensau que el comerciant estarà o pagarà als seus empleats una hora més per poder rebre la mercaderia abans d'obrir el negoci o les oficines? Creis que en dues hores es pot trobar lloc en algun càrrega i descàrrega?

I parlant d'això: no només és en aquesta zona on hi ha problemes. Al Born, mercat de l'Olivar, carrer Sindicat, Jaume III, s'han canviat les hores de càrrega i descarrega, i s'han deixat els mateixos espais reservats, sense afegir-ne de nous, sense pensar que es perjudica seriosament la feina d'uns pocs.

Un transportista fotut però consolat (rebuda per e-mail).