Notícies del dia 4 de juliol de 2015
Illes Balears / Polí­tica
Ensenyat durant el seu discurs d'investidura.

Polí­tica

Ensenyat pren possessió de la presidència del Consell de Mallorca

El cap de llista de MÉS per Mallorca al Consell en les passades eleccions, Miquel Ensenyat, ha pres possessió del càrrec de president de la institució insular aquest dissabte, en una cerimònia en el Palau del Consell a Palma, després d'aconseguir el suport de PSIB i Podem, que li han garantit 18 vots favorables a la seva investidura enfront de 12 en contra i 3 abstencions.

Agències/dB

Polí­tica

Salom demana a Ensenyat que «governi per a tots»

La portaveu del PP en el Consell de Mallorca, Maria Salom, ha assegurat que la seva formació «vigilarà» des de l'oposició les actuacions del govern de la institució per assegurar-es que treballen per l'interès general i ha demanat al nou president, Miquel Ensenyat, que «governi per a tots, que sigui el president de tots».

Agències/dB

Salord durant la seva investidura com a presidenta del Consell de Menorca.

Polí­tica

Maite Salord dirigirà el Consell de Menorca els dos primers anys i Susana Mora els dos següents

Maite Salord, de MÉS, ha estat investida aquest dissabte presidenta del Consell de Menorca amb els vots a favor dels vuit consellers del seu grup, el PSOE i Podem. Els cinc consellers del PP han votat en contra i passen ara a l’oposició.  

dBalears

Opinió / Opinió
#NoVagiPerDit

NoVagiPerDit

Armengol, llàgrimes, senyeres i els expresidents

La presa de possessió de Francina Armengol com a presidenta de les Illes Balears va ser un acte marcat pel brillant discurs de la dirigent socialista, amb moltes picades d'ull als sobiranistes.

#NoVagiPerDit

Tomeu Martí

L'apunt

La llei colonial de símbols

Els invasors i els colons tenen, sempre, un gran interès en plantar la seva bandera. En marcar el territori conquerit. Des d'Hernán Cortés als estadounidencs plantant la bandera de les barres i estrelles a Iwo Jima, Des dels colons israelians en territoris ocupats, fins al Pinotxet de Calvià, passant per la reconquesta de l'illot de Perejil, sempre es repeteix el gest.

Tomeu Martí