Denuncien que el fondeig indiscriminat de barques fa malbé el fons marí protegit
La coalició econacionalista MÉS i el PSM de Capdepera han avisat durant els últims dies de l'important increment d'embarcacions fondejades indiscriminadament a molts punts del seu litoral, un fet propiciat per la falta de controls de l'administració, tant a nivell estatal com autonòmic.
L'associació de Guàrdies Civils denuncia que un tinent de Calvià dóna ordres de "no avisar" els familiars dels detinguts "negres"
L'Associació Unificada de Guàrdies Civils (AUGC) denuncià aquest dissabte l'ordre dictada per la tinent comandanta de la caserna de Calvià el passat 8 de juliol, en la qual prohibeix els agents realitzar diligències o avisar els familiars dels detinguts que siguin de “raça negra”, independentment de la seva nacionalitat i del motiu de la detenció.
Un total de 45 físics de tot el món participen a l'escola d'estiu de l’IFISC
L’Institut de Física Interdisciplinària i Sistemes Complexos (IFISC, CSIC-UIB) inaugura el 2 de setembre la III Escola d'Estiu de Física Estadística i Sistemes Complexos i Petits. Les jornades, que es realitzaran en el campus universitari fins el 13 de setembre, comptaran amb la participació d'un total de 45 estudiants de doctorat d'arreu del món.
Vint joves sahrauís tornen avui a Palma per continuar els estudis
Després de les vacances ara toca tornar a l'escola. Vint joves sahrauís arribaran avui a Palma per reprendre els seus estudis després de dos mesos en els campaments de refugiats de Tindouf (Algèria). Els estudiants formen part del Projecte Madrasa que proporciona famílies d'acollida perquè puguin estudiar en diferents centres de Mallorca.
El Consell de Formentera insta Bauzá a retirar el TIL
El Ple del Consell de Formentera aprovà divendres una proposta contra l'aplicació del decret del Tractament Integrat de Llengües (TIL) en els centres docents no universitaris i instà el Govern Bauzá a retirar-lo. Aquest punt es va aprovar per majoria absoluta, amb el vot en contra del PP i l'abstenció dels independents.
El millor teatre amateur aterra a Sóller
Sóller acollirà el pròxim mes d'octubre la II Mostra de Teatre Amateur “Terra de Micos”. L'espectacle, organitzat per la Federació Balear de Teatre Amateur (FBTA), Mademico Teatre i Nova Terra, contarà amb la presentació d'onze espectacles al llarg de tot el mes. La mostra l'obrirà la companyia local Mademico Teatre amb la interpretació de l'obra La mà de mico.
El Mallorca s'enfonsa a El Molinón
L'Sporting es va imposar amb claredat a un Mallorca que un altre pic es va quedar amb dos jugadors menys al camp, i en el que la defensa va donar moltes facilitats a un equip matalasser amb les idees cada vegada més clares.
On volem ser d'aquí 10 anys?
Les conclusions de les Jornades Menorca Edu21 van girar entorn d'una idea: el miratge econòmic dels darrers 30 anys a les illes no ha anat acompanyat d'un avanç educatiu i social (els empresaris no troben professionals qualificats, les associacions tenen pocs joves voluntaris, hi ha poc lideratge social i econòmic, les famílies viuen un esquinçament cultural, la veu dels docents no es té en compte, els centres educatius no tenen una vertadera autonomia).