Notícies del dia 2 de gener de 2006
Illes Balears / Balears

Balears

«La Llei estatal contra el tabac estableix greuges comparatius a favor dels petits establiments»

Francesc Martín és el vicepresident de Caeb-Restauració. Considera que la llei estatal antitabac ocasiona greuges. El motiu és que, mentre els locals de menys de cent metres han de triar si són o no són de fumadors, els més grans han d'habilitar espais diferenciats amb una separació física. Diu que, a més dels perjudicis econòmics, aquesta iniciativa fomentarà la competència deslleial. Preveu que molts de locals no s'hi podran adequar per raons de caràcter arquitectònic o de seguretat. D'altra banda, Martín dóna per enterrada la polèmica del tot inclòs i fa una crida a la unitat entre restauradors i hotelers.

Bartomeu Picornell

Illes Balears / Cultura

Cultura

Milers de persones celebren al carrer l'entrada del 2006

Milers de persones s'entregaren a la bauxa durant la nit de Cap d'Any a Mallorca. A la plaça de Cort de Palma, mallorquins, turistes i immigrants escoltaren el repic d'en Figuera i protagonitzaren un brindis multitudinari en harmonia. Les sales de festa i hotels també celebraren l'entrada del 2006 fins ben entrada la matinada. Jaume Garcia va ser el primer nadó mallorquí a néixer a Son Dureta, 30 segons després de mitjanit. L'arribada del nou any a Mallorca va ser d'allò més tranquil·la pel que fa a sinistres de trànsit o altra mena d'incidents, perquè no se'n va registrar cap de consideració.

R.C.

Illes Balears / Esport
Ara / Estat Espanyol

Estat Espanyol

L'any arrenca amb alces al preu del gas i la llum per sobre del 4%

L'any nou ha començat amb pujades en els preus de la llum, el gas i els peatges concertats amb l'Estat. La factura de l'electricitat s'encarirà una mitjana del 4'48 per cent, tot i que la tarifa que paguen les famílies amb menys recursos, la denominada «tarifa social», queda congelada. Així, es calcula que l'increment mensual per a vuit de cada deu consumidors oscil·larà entre els 50 cèntims i 1'33 euros. Una mesura nova del Govern espanyol és que a partir d'ara penalitzarà amb un recàrrec a qui gasti més de 650 kilowats/hora mensuals. L'objectiu és fomentar l'estalvi energètic. La tarifa del gas natural s'apuja el 4'26%, i la bombona de butà 1'05 euros, fins a un preu màxim d'11'24.

E.P.

Ara / Món
El papa, ahir amb nins.

Món

Benet XVI posa el dit damunt la llaga

Benet XVI celebrà ahir el seu primer any nou com a pontífex amb una crida per impedir «el terrorisme, el nihilisme i el fonamentalisme fanàtic». El papa, que dirigí la seva homilia a milers de fidels que omplien la basílica de Sant Pere, aprofità per demanar a les Nacions Unides que compleixin la seva responsabilitat «per promoure la justícia, la pau i la solidaritat en un món cada vegada més globalitzat». El papa digué que la guerra no pot ser una excusa per fer cas omís de la legislació humanitària internacional. Tot i que no indicà països, les seves paraules coincideixen amb les informacions sobre abusos a presoners dels nord-americans a l'Iraq i Guantánamo.

Agències

Opinió / Opinió
Joan Marí

Opinió

Rei líquid

Joan Marí

Biel Florit

Opinió

Canviar d'aires

Biel Florit