Empleats de pedreres col·lapsen Palma
Més de vuitanta camions i vehicles industrials col·lapsaren ahir les Avingudes de Palma durant prop d'una hora com a mesura de protesta pel tancament de les pedreres d'Establiments. Treballadors de Can Rosselló i Sa Garrigueta Rassa es concentraren a bord dels vehicles pesants al llarg d'aquesta via neuràlgica del trànsit de la ciutat amb el doble objectiu de col·lapsar-la i de fer una demostració de força davant les seus de la Gerència d'Urbanisme de Cort i de la Conselleria de Medi Ambient.
Matas afirma que inclourà mesures fiscals en el nou Règim Especial de Balears
Jaume Matas anuncià ahir durant el debat de l'estat de l'Autonomia que inclourà mesures de rebaixes fiscals en el nou Règim Especial de les Balears (REB). Així, intentarà que alguns imposts siguin recaptats directament per la Comunitat Autònoma per poder disposar de més recursos per invertir a l'Arxipèlag. Per la seva banda, la portaveu socialista, Francina Armengol, indicà que el Govern Matas s'ha comportat de manera «deslleial» en relació al conveni de carreteres, ja que «ha aplicat la tàctica dels fets consumats». Pere Sampol destacà que el president «no té projecte i fomenta la confrontació», a part de no resoldre els problemes econòmics. Miquel Rosselló (EU) exigí «solucions» a Matas.
Friccions entre els instituts culturals català i balear a la Fira de Frankfurt
Els responsables de l'Institut Ramon Llull (Catalunya) i de l'Institut d'Estudis Baleàrics tingueren ahir les primeres friccions a la Fira del Llibre de Frankfurt. Els principatins pactaren que la cultura catalana serà la convidada d'honor d'una futura edició, i ho anunciaren abans que els representants de Balears s'entrevistassin amb el president de la Fira.
Cartes al director