Notícies del dia 16 de novembre de 2003
Illes Balears / Balears

Balears

«A ningú li agrada que li esbuquin ca seva»

Els veïns de Corea estan satisfets de viure a la barriada del Camp Redó. Això no vol dir, però, que no hagin somiat mai a poder estrenar un pis nou, un d'aquells que omplen els catàlegs de les immobiliàries, més ampli i lluminós que el que tenen. Però, alerta, tan ben ubicat com el d'ara. Els veïns no volen que els reallotgin en un lloc qualsevol. Molts són gent gran, tenen el barri habitual, el seu cafè, els seus amics o amigues, les seves converses més quotidianes i emmalaltirien si els traguessin d'aquest ambient, perquè hi estan avesats. Voldrien veure ca seva refeta, però ca seva d'ara i sense haver-ne de pagar res, perquè no tenen doblers.

Aina Vives

Illes Balears / Cultura
La comitiva a l'entrada del recinte expositiu. D'aquest se'n valorà força els espais oberts i diàfans.

Cultura

Rajoy elogià el conjunt històric i artístic del Museu Es Baluard

El candidat del PP a la Presidència del Govern, Mariano Rajoy, visità ahir el Museu d'Art Modern i Contemporani de Palma, Es Baluard, amb el president del Govern, Jaume Matas; la batlessa de Palma, Catalina Cirer, i el president de la Fundació d'Art Serra, Pere A. Serra. Rajoy digué que «el Museu completa un entorn historicoartístic de primera magnitud».

Illes Balears / Esport
Els espanyols patiren, però finalment aconseguiren vèncer, tot i que fos per la mínima (2-1).

Poliesportiu

Mínima i treballada victòria d'Espanya davant Noruega

Qui pensàs que Espanya ho tenia fàcil per ficar-se a l'Eurocopa 2004 canviaria d'opinió ahir en els pocs minuts de començar el partit. Espanya veu avui un poc més lluny la possibilitat de viatjar aquest estiu a Portugal després del partit que ahir l'enfrontà amb Noruega i que va acabar amb la victòria del combinat estatal per un ajustat 2-1... i gràcies.

Agències

Ara / Estat Espanyol
Ara / Món
Bombers, policia i sanitaris intentaven per tots els mitjans recuperar supervivents davall les runes.

Món

Almenys 20 morts en dos atemptats a dues sinagogues a Istanbul

Dos cotxes bomba que esclataren devora dues sinagogues d'Istanbul causaren ahir almenys 20 morts i 300 ferits. A l'interior hi havia nombrosos jueus celebrant la festivitat del Sabath. Les explosions varen ser brutals. Les dues sinagogues, la Neve Shalom i la Bet Israel, estan situades a cinc quilòmetres l'una de l'altra. Els atemptats es produïren de manera sincronitzada a les 9.30 del matí. Devers la meitat de les víctimes mortals són jueus. A Istanbul, la comunitat sefardita és molt important. Tota l'àrea de les explosions quedà desfeta i es repetiren les escenes de pànic. Les accions foren reivindicades pel Front Islàmic dels Cavallers del Gran Orient, els quals asseguraren que lluiten «contra l'opressió dels musulmans». El Govern turc afirmà que veu una mà internacional en aquesta irracional agressió. El Govern nord-americà digué que «estam en guàrdia devora Turquia en el combat contra les provocacions terroristes».

Josep Maria Sastre

Opinió / Opinió