Notícies del dia 9 de octubre de 2000
Illes Balears / Balears

Balears

PSM i UM es congratulen per la proposta de pacte i diàleg del nou PP Mallorca

Maria Antònia Munar, presidenta d'UM, i Joan Antoni Salas, secretari d'organització del PSM, acolliren amb molt bona disposició les paraules del nou president del PP Mallorca, Pere Rotger, de «diàleg» i «pacte» amb les forces que li són més pròximes. «El PSM té una responsabilitat institucional que ens obliga al diàleg», digué Salas, sense posar en entredit l'estabilitat del Govern d'Antich. UM i PSM també coincideixen a assenyalar la desunió en el PP. «S'ha demostrat que el PP no té líder ni un horitzó clar», afegí Munar.

J.Fàbregues

Balears

Dos cercadors de bolets moren en caure per un barranc a Pollença

Dos cercadors d'esclata-sangs, Joan Vives Gayà i Antoni Vallespir Caimari, ambdós de 28 anys, varen ser trobats ahir sense vida en un barranc de deu metres de fondària a les proximitats del camí de ses Creus, entre el quilòmetre 5 i 6 de la carretera de Lluc a Pollença. La recerca dels joves s'inicià dissabte al vespre, quan les famílies advertiren que no havien retornat de l'excursió. Després d'una intensa i desesperada recerca que es perllongà tota la matinada, els cadàvers varen ser localitzats en un penya-segat. Es pensa que una llenegada pogué ser la causa de l'accident. Joan i Antoni, que vivien a Pollença i a sa Pobla, respectivament, eren companys de feina.

J.J./M.V.

Illes Balears / Cultura
Illes Balears / Esport
Ara / Estat Espanyol

Estat Espanyol

Assassinat el fiscal en cap del Tribunal Superior de Justícia d'Andalusia

Luis Portero, fiscal en cap del Tribunal Superior de Justícia d'Andalusia, ha mort aquesta horabaixa després d'haver rebut dos trets al cap a la porta de casa seva, a Granada, el que sembla ser una nova acció terrorista d'ETA. Portero arribà amb vida a l'Hospital de Traumatologia d'aquesta ciutat, però morí poc després.

Agències

Milers de persones participaren ahir en la manifestació.

Estat Espanyol

Tres-cents mil aragonesos mostren el seu rebuig al pla hidrològic de Matas

Tres-centes mil persones, segons els organitzadors, sortiren ahir als carrers de Saragossa per mostrar el seu rebuig al Pla Hidrològic Nacional que defensa el ministre mallorquí Jaume Matas. Un miler d'organitzacions donaren suport a la iniciativa, de la qual just es despenjaren el Partit Popular i el col·lectiu agrari Asaja. Els líders de tots els partits polítics excepte el PP, que no donà suport a la manifestació, el president de les Corts, el de Justícia d'Aragó (el defensor del poble), els secretaris generals de les organitzacions agràries, el batle d'Osca, els presidents de les tres diputacions provincials, el rector de la Universitat i diversos diputats i senadors acudiren a la cita. La manifestació transcorregué en un ambient reivindicatiu i festiu, en el qual es corejaren consignes i lemes contra el transvasament, es cantaren jotes i es tocaren dulzainas, sense que es registrassin incidents. El ministre Matas explicà a Alaró, on presidí la fira Gremial 2000, el seu «desconcert» perquè ell cerca el diàleg i el pacte.

Agències

Ara / Món
Ara / Tendències
Opinió / Opinió
Bartomeu Picornell

Opinió

Font

Bartomeu Picornell