TW
0

Les campanes de Maranello sonaran amb més força que mai, ja que vint-i-un anys han hagut d'esperar els «tiffosi» italians per celebrar un nou Mundial aconseguit per un pilot de Ferrari, concretament des de 1979 quan el sud-africà Jody Schekter aconseguia la victoria final.

La victòria de Schumacher ahir en el Gran Premi del Japó possibilitava que milers d'aficionats de l'escuderia italiana repartits per tot el món veiessin complit un somni que se li havia escapat de les mans en algunes ocasions, amb pilots com Alain Prost o el propi Schumacher. El pilot alemany s'apuntà el seu tercer campionat. Això no obstant, l'èxit pot ser complert si en el pròxim Gran Premi, el de Malaísia, Ferrari aconsegueix el títol de constructors, que ara domina.

El Gran Premi del Japó, penúltima prova del Mundial, comptà amb tota l'emoció prevista, rivalitat, el pilotatge de dos autèntics titans i un element que no estava en el guió, una tímida pluja que acabà per estrènyer més la cursa. La sortida, com ja presumia Schumacher a la vigília, seria per a Hakkinen, que una vegada més aprofitava la seva millor posada a punt, gràcies a un embragatge que pràcticament no derrapa mai.

Els primers instants de la correguda foren un constant marcatge entre els dos homes que comandaven el Mundial, conscients que la mínima errada els podia costar el títol. Mentrestant, en els boxes es començava a estudiar l'estratègia a seguir. La primera entrada per repostar, entre els homes que lluitaven per la victòria, fou la d'Hakkinen, a la volta 22, el que demostrava que el McLaren comptava amb un excés de consum. Poc després es produïa l'entrada de Schumacher, però la situació no varià i el finès mantingué més de dos segons i mig d'avantatge sobre l'alemany.

Això no obstant, un nou convidat va fer acte de presència a la volta 29. La pluja no era abundant, però serví per banyar una mica la pista, el que com se sap beneficia Schumacher, que retallà la distància amb Hakkinen. En aquests moments, davant el millor pilotatge de l'alemany, Hakkinen sols podia imposar la major velocitat del seu McLaren a les rectes per mantenir la primera posició.