TW
1

El grup municipal del PSIB-PSOE ha detectat recentment que l'Empresa Municipal de Transports de Palma (EMT Palma) ha fet «noves retallades» en els seus serveis: «Aquesta situació ha provocat que les freqüències dels autobusos no es compleixin, fet que ha suposat llargues esperes a les parades i autobusos abarrotats que afecten directament la ciutadania».

Segons han explicat, la situació afecta, de forma principal, a línies tan importants per a Palma, pel seu nivell d’ocupació, com la 5 (es Rafal-plaça Progrés), 7 (Son Gotleu- Son Serra- Sa Vileta-), 8 (Son Roca-Sindicat), 4 (Illetes – Nou Llevant), 23 (s’Arenal-plaça d’Espanya), 3 (Pont d’Inca-Joan Carles I), 33 (Son Espases-Son Fuster), 35 (Aquàrium-plaça Reina) i 25 (Aquàrium-plaça Reina).

«La manca d'una planificació adequada per anticipar la demanda d'estiu és evident, marcant un altre fracàs en la gestió de Martínez. Enguany, igual que l'any passat, s'han produït retallades sense la possibilitat de culpar l'anterior equip de govern», assenyala el PSIB.

El partit denuncia que els usuaris «també s'enfronten a la problemàtica dels autobusos antics que no disposen d'aire condicionat i que operen sense màquines validadores de bitllets ni de targetes ciutadanes. Aquesta manca no només posa en risc la seguretat dels passatgers, ja que sense la validació dels seus bitllets no compten amb cobertura d'assegurança durant el trajecte en cas d’accident, sinó que, també, reflecteix una deficiència en la comunicació interna. Aquests vehicles no estan equipats amb el sistema de comunicació necessari perquè el personal de conducció pugui contactar amb la Sala Central de Control (SAE), cosa que genera una incomunicació total davant
incidències de trànsit, avaries, incendis o vehicles mal aparcats. A més, els conductors estan desprotegits davant possibles incidents dins el vehicle que puguin requerir intervenció policial».

El PSOE Palma, representat per Xisco Dalmau en el Consell d'Administració de l'EMT Palma, ha sol·licitat a la direcció de l'empresa l'ampliació del servei en diverses línies de la xarxa de transport públic: «La intenció és que aquestes línies comencin a operar més prest, facilitant una millor combinació entre rutes i beneficiant els treballadors i treballadores que depenen del transport públic per arribar als seus llocs de feina cada dia».