Alzamora ha explicat que la reducció aplicada durant el mandat anterior ha contribuït de manera notable a posar fre al deteriorament ambiental que causa l'emissió de gasos procedents dels vehicles de motor. De fet, la reducció de la velocitat a la xarxa viària és, segons conclouen els estudis especialitzats, una de les mesures més eficaces per a complir els compromisos de reducció de gasos amb efecte d'hivernacle subscrits per la UE en l'Acord de París. A més, segons dades del mateix Consell de Mallorca, «des de la reducció de la velocitat màxima de circulació de 100 a 80 kilòmetres per hora en la via de cintura s'ha reduït tant la contaminació acústica i ambiental».
En concret, i sempre segons les dades en possessió del Consell de Mallorca, ha detallat Alzamora, «el soroll ha descendit cinc decibels i ens situa per primera vegada per sota dels límits que marca l'organització Mundial de la Salut». Així, Alzamora ha recordat que l'exconseller Ivan Sevillano ja havia fet públic que des de l'aplicació de la mesura també havia descendit un 25 per cent el nombre de partícules contaminants. Ara, però, ha assegurat, «incrementen la velocitat sense els estudis d'impacte de renous i sense tenir en compte els veïnats que es veuran afectats».
Així les coses, Alzamora ha reclamat al president Galmés la publicació detallada dels informes i ha desvelat que, en realitat, el nou equip de govern farà efectiu el canvi a partir de l'informe inicial en el qual els tècnics del Consell aconsellaven rebaixar la velocitat màxima de 120 km/h a una franja entre els 80 i els 100 km/h. «Mentre el govern de progrés va optar per davallar fins al màxim possible, el pacte PP-Vox opta pel límit màxim. Queda clar que només prenen decisions per a fomentar l'ús del cotxe privat i incrementar la contaminació ambiental».
Ampliació encoberta de la xarxa viària
Jaume Alzamora ha censurat també els darrers anuncis del govern insular d'afegir més carrils a l'autopista de l'aeroport. El projecte, ha assegurat Alzamora, s'afegeix als nous carrils anunciats a la via de cintura. «Ara ja sabem quin és el projecte. A poc a poc van anunciat aquesta ampliació encoberta de la xarxa viària. És un despropòsit. Tots els experts assenyalen que no és la solució més apropiada».
Segons el portaveu de MÉS, dos mesos i mig l'única mesura en matèria de mobilitat ha estat anunciar l'ampliació de carrils i ara incrementar la velocitat. «Dues mesures que no contribuiran a millorar el col·lapse viari, sinó més aviat tot el contrari». Segons Alzamora, «es tracta d'una decisió ideològica que només vol acontentar els socis de govern».
En contraposició al model del pacte PP-Vox, que segons el parer d'Alzamora «suposa més cotxes i més contaminació», ha recordat que el ple de la institució va aprovar una proposta de MÉS per Mallorca per instar el Govern a iniciar el procés per a l'efectiu traspàs de competències de transport terrestre. «La millora de la mobilitat passa inexorablement per assumir les competències en matèria de transport terrestre. Només d'aquesta manera el Consell podrà dissenyar i executar de manera ordenada i global un sistema públic de transport que integri, a més, la xarxa de Serveis Ferroviaris de Mallorca», ha assegurat Alzamora.
6 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Maikel.- Presuntamente tu no lo has visto. Pero todavía quedan personas que han visto (perdón por la redundancia) como algunos mallorquines cogían el petate y se marchaban a hacer las "américas". O continuamos siendo emigrantes o aguantamos con lo que denuncias. Ninguna de las dos cosas me gustan.
Jesús, Déu meu, quantes collonades se senten. Com si hagués diferència entre renous o emissions a 80 o 100 km/h. La qüestió bàsica és com reduir l'enorme nombre de vehicles privats i de lloguer que saturen, a més dels milers d'avions que cremen querosè i macrovaixells que contaminen.
@bossot No está majara. Sólo es idiota. Es conocidísimo el nivel de mortandad que había en la vía de cintura antes de bajar a 80. 🙄🤦🏻♂️
Este tal Guillem está majara perdido. Se pueden enviar todos los condols que quieras, pero los únicos responsables son los que conducen coche o pilotan moto. Corre el que quiere. Siguiendo tus barbaridades, cuando una mujer ha perdido a su esposo, hijo o hermano en un accidente de carretera debería acudir al fabricante del vehículo. O no te has colocado el supositorio mañanero o te has colocado dos. Otra cosa no se entiende.
Augmentar els límits de velocitat, també provocarà un augment de víctimes per accidents de transit. El President del Consell hauria d'assumir una part de la responsabilitat del previsible augment de la sinistralitat i cada vegada que hi hagi una víctima mortal, en nom de la institució s’hauria d’enviar el condol als seus familiars i amistats.
Sí, com l'autopista de Campos que va aprovar Més al Consell i va defensar Miquel Ensenyat com a president de la institució.