Antoni Salas, candidat de la formació, ha declarat que «amb El Pi no hi haurà noves restriccions en sòl rústic. Cada cert temps determinats partits es dediquen a modificar la normativa urbanística i generen inseguretat entre la ciutadania».
Segons Salas, «el que provoquen els canvis constants en la normativa urbanística és un efecte crida: la gent té por que li prohibeixin construir en aquells terrenys que han heretat, o que amb molt d’esforç han comprat, per aquest motiu, presenten projectes als Ajuntaments a correcuita i, sense voler-ho, col·lapsen l’administració».
El candidat ha finalitzat la seva intervenció assenyalant que «molts de mallorquins tenen finques de més de dues quarterades i han de poder construir-hi ca seva. No podem posar més traves burocràtiques que es tradueixen en més mals de cap per a la ciutadania».
Cal recordar que segons un estudi comparatiu realitzat per Terraferida, entre 2015 i 2021 es van transformar 4,1 km2 (411 ha). Les 1.002 noves construccions van consumir 3,53 km2 mentre que les ampliacions van consumir o urbanitzar 0,58 km2. Aquests 4,1 km2 corresponen a una superfície major que la de qualsevol centre urbà de Mallorca.
3 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
I si envers de PI vos anomenassiu p.e. "S'encimentada"?
Fora restriccions, no quedarà camp a Mallorca. De que parlau?
La fotografia hagués estat més adequada davant uns xaletarros dels moltíssims que urbanitzen i destrossen el sòl rústic.