El president de la institució s'ha mostrat «conscient de la importància de la igualtat de gènere i del paper fonamental que exerceix en la construcció d'una societat més justa i igualitària». Així, aprofitant l'avinentesa de la diada del 8M, la Mesa del Parlament ha aprovat un Pla d'Igualtat, que reflecteix el «compromís amb la promoció de la igualtat real i efectiva entre dones i homes en totes les àrees de la institució».
Aquest pla es presenta una «eina fonamental per identificar i corregir possibles desigualtats existents en la institució» i «garantir que es respectin els drets fonamentals de totes les persones». A l'acte de presentació, Thomas ha recordat el compromís de reconèixer la igualtat com un principi bàsic i transversal de l’organització i de per donar compliment a la Llei d'igualtat entre dones i homes.
Entre les mesures que recull el pla, destaquen la revisió dels documents interns i externs per contemplar un llenguatge no sexista, el foment a la formació en matèria d'igualtat i lideratge polític, o l'elaboració d'un protocol d'actuació en casos de violència de gènere o assetjament sexual. També contempla l'aplicació transversal de la perspectiva de gènere en totes les convocatòries d'accés o de promoció, la realització d'una base de dades per a facilitat l'anàlisi estadística de qüestions rellevants o la difusió dels drets laborals que contempla la legislació.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.