En el marc del 47è aniversari de la proclamació de la República Àrab Sahrauí Democràtica (RASD), que se celebra el pròxim 27 de febrer, des de l'Associació d'Amics del Poble Sahrauí de les Balears s'han fet ressò d'un seguit d'accions per commemorar la data.
A través d'un comunicat, l'AAPSIB ha informat que participaran en l'acte que s'ha organitzat des del Parlament: una exposició fotogràfica amb posterior taula rodona, 'Viure al Sàhara', sobre l'organització de l'estat sahrauí i dels Campaments de Refugiats Sahrauís a Tindouf (Algèria), la vulneració dels drets humans i l'espoli de recursos naturals al Sàhara Occidental ocupat pel Marroc.
Des de l'associació conviden a la ciutadania a assistir a aquest acte, que se celebra el mateix dia 27 de febrer a les 18.30 h a la sala de Passes Perdudes del Parlament.
També s'han fet ressò del comunicat de la Coordinadora Estatal d'Associacions Solidàries amb el Sàhara (CEAS-Sáhara), de la qual l'AAPSIB en forma part. En aquest comunicat, la coordinadora ha denunciat que les Nacions Unides encara no han reconegut la RASD com un estat, i que el president espanyol Pedro Sánchez «ha tornat a trair al poble sahrauí, oblidant la justícia i la legislació internacional, la voluntat del poble sahrauí, els llaços històrics amb els pobles d'Espanya i la voluntat de la majoria dels ciutadans».
En conclusió, en aquest comunicat les entitats adherides exigeixen als governants «que s'apartin del camí de la traïció i reconeguin que la RASD és una realitat incontestable i és la voluntat ferma dels habitants d'un territori que va ser espanyol i que avui vol i té tot el dret a ser plenament lliure».
2 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
És el que haurien de ser, si hi hagués justícia de veritat. I total, han regalat al Marroc el territori que és dels sahrauís, només per salvar dues ciutats que ni son en realitat espanyoles, ni dónen cap riquesa, que causen moltes despeses i a on se fan parts i quarts entre els ciutadans d'origen peninsular o illenc i els d'origen autòcton. I per tant s'ha de donar un zero a la decisió de Pedro Sánchez, que si almenys hagués disposat un referéndum entre la gent d'aquestes ciutats autònomes, per decidir a on volien pertànyer, hauria sigut més elegant. Però com que la Constitució Espanyola no permet fer referèndums i per contra, no especifica res sobre traïcionar ni mal vendre a pobles, la injustícia se pot aplicar amb total impunitat. Però tard o prest, l'estat sahrauí existirà malgrat el Marroc i malgrat Espanya..
A estos se les ha parado el tiempo y el mundo ha cambiado, no se puede continuar engañando a la gente. Y que conste que lo dice uno que en su tiempo me creía todas esas zarandajas de juventud, pero maduré. Como Don Federico Jiménez Losantos, maoísta también en sus tienpos universitarios, y con quien casi coincidí, en el tiempo, en la facultad.