Més del 66% dels nostres lectors consideren que una possible coalició de Más País i MÉS per Mallorca de cara a les eleccions estatals «diluiria el sobiranisme»
Majoria ajustada. El 66,59% dels nostres lectors consideren que una possible coalició de Más País i MÉS per Mallorca de cara a les eleccions estatals «diluiria el sobiranisme» i convertiria la formació liderada per Lluís Apesteguia en «una sucursal del partit d'Errejón».
També a Illes Balears
- Intolerable: À Punt contracta un col·laborador que celebra la mort d'Ovidi Montllor
- L’organització juvenil Nosaltres sols! visibilitza l’arraconament del català a Calvià
- Golàs a l’Auditòrium de Palma: Jagoba Arrasate puja a l’escenari i emociona tothom amb un ‘bertso’
- El Triatló de Portocolom amaga el català
- Aquí està disponible 'Norats', la sèrie que el nou director d'IB3 no vol que mirem
2 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Les aliances a l'ambit d'Espanya, son imprescindibles per vencer les clavegueres i la força bruta del estat, les forces uniformitzadores d'espanya i els diferents poders judicials medievals copats per les dretes. Teixir aliances amb BILDU, BLOQUE GALLEGO i MAS PAIS entre d'altres formacions d'esquerres, no fan de MÉS una formació més independentista, però tampoc més espanyolista. Simplement possibiliten que MÉS sigui un actor més important i que ens tinguin més en compte.
Això vol dir que un 35% vol ser un partit sucursalista. Segurament la direcció de Més ha instat la seva militància a votar a favor de pactar amb el partit madrileny. Apesteguia simplement va dir que la coalició no seria possible perquè a les Illes els madrilenys no farien candidatura, però no va dir que no hi estigui d'acord. Més ja és un projecte merament federalista, de l'estil d'Oltra i Colau, i només teòric. Amb l'autonomisme estan encantats.