«S'entén que el Govern faci aquesta proposta perquè té les competències de transport a Mallorca, però creiem que el que és desitjable en el cas de Menorca, on les competències en transport estan transferides al Consell, és asseure's amb la institució insular a fi d'augmentar la dotació pressupostària de la transferència, perquè els ciutadans de totes les illes tenen els mateixos drets de beneficiar-se d'aquests ajuts extraordinaris», ha manifestat el diputat Josep Castells.
També creuen que en el moment actual de crisi, s'ha d'aprofitar «per avançar cap a un canvi de cultura, cap a la mobilitat sostenible», ha afegit. En aquesta línia, ha explicat que, si el Govern destinés, com a mínim, 1,5 milions d'euros a Menorca «es podrien reforçar les freqüències de busos a la línia entre Maó i Ciutadella, aconseguir la gratuïtat per als menors de 16 anys, posar en marxa noves línies, reduir tarifes i bonificar els usuaris freqüents».
2 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Aquest servei ferroviari entre Ciutadella i Maó que diu en Nofret ja estava previst fa cosa d'un segle, però sa fallida de determinat banc féu que se n'anàs en orris. Llavò vengué es franquisme. A Eivissa és sa màfia turísitica (taxista) sa que impedeix no només un ferrocarril sinó un mínimament digne servei d'autobús. I cal sebre que s'illa de Man, en es Regne Unit, d'una extensió semblant a sa pitiüsa major, té ferrocarrils. A Eivissa sa màfia s'estima més ses autopistes
Sense tren elèctric no hi ha mobilitat motoritzada sostenible. Muntar un servei ferroviari de Maó a Ciutadella, es la millor opció de transport públic sostenible per Menorca.