«Val més i és més important per al Govern d'Espanya saber català que ser un bon metge? Que ho expliquin immediatament el senyor Sánchez i la ministra de Sanitat», ha demandat Montesinos després que el Govern i la Generalitat hagin acordat impulsar un grup de treball per a estudiar la viabilitat d'aquesta transferència de la formació sanitària especialitzada.
En declaracions als mitjans a les portes de la seu del PP, Montesinos ha assenyalat que cada dia coneixen «més detalls de l'agenda secreta» entre Pedro Sánchez i el president de la Generalitat, Pere Aragonés, i ha afegit que «la darrera afecta el sistema MIR».
«Exigim la compareixença urgent de la ministra de Sanitat perquè aclareixi a tots els metges espanyols si vol canviar el model i que aclareixi també si per a Pedro Sánchez val més el carnet d'un independentista i saber català que ser un bon metge i fer millor les funcions sanitàries», ha emfatitzat.
En aquest sentit, el responsable de Comunicació del PP ha subratllat que Pedro Sánchez «ha de ser molt clar» sobre aquest tema i per això ha urgit a la ministra de Sanitat a oferir explicacions en el Congrés dels Diputats com més aviat millor.
Montesinos ha advertit que aquest pot ser «el camí d'un sistema diferent per cada comunitat autònoma» i ha afegit que això «és gravíssim després que la sanitat espanyola i el sistema MIR sigui reconegut internacionalment».
De la seva banda, la portaveu del Grup del PP en el Congrés, Cuca Gamarra, ha ressaltat que el MIR és «un model d'èxit, reconegut internacionalment i garantia de cohesió del sistema» i ha subratllat que el PP defensa i vol garantir aquest model. «No pot ser moneda de canvi per suport al Govern», ha afirmat.
13 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
«Val més i és més important sebre castellà que ser un bon metge?»
Val més ser un bon metge que saber castellà
A MALLORCA, A CA'S METGE EN MALLORQUÍ! S'empatia professional d'un metge que vol entendre es pacients que parlen mallorquí no el fa més mal sinó més bon metge. Si qualsevol senegalès que ven corretges en es mercat entén i parla mallorquí, més en toca sebre un que ha tengut cap per aprendre sa carrera de metge i lliurement ha triat venir a fer feina a Mallorca.
Una cosa no treu l´altre.Es pot i ha de ser,ser bon metge i saber català.
Un bon metge no pot tenir dificultats en aprendre la llengua dels seus pacients! Si està mancat per això, segur que també té problemes del seu ofici!
El vertader problema és que els directius de l'Ibsalut, del PSOE, són de la mateixa corda que els peperos. No han cregut mai en la normalització lingüística i es refoten dels drets dels catalanoparlants.
Què val més, saber espanyol o ser un bon metge?
Si un metge és incapaç d'aprendre a parlar en Català, no vull ni imaginar com s'ha tret la carrera de Medicina. I si és tan fanàtic i sectari, que simplement no vol atendre a catalanoparlants i que posa per devant de la seva professió la seva ideologia i el seu odi, tampoc vull imaginar en què pot emprar els seus coneixements.
Val més ser espanyol que català de les Illes?
Per els que barregen l'idioma català amb el fet de ser o no ser bon metge. Crec que la població catalanoparlant, en que no sigui tant nombrosa com la castellanoparlant, perquè aquí no es parla de tenir metges anglasos, es suficient nombrosa perquè hi hagi suficients bons professionals amb tots als àmbits. I metges en particular si no amargassen els estudiants amb unes notes de tall com mínim ilògiques