Pablo Casado s'apunta al secessionisme lingüístic: «En 'Baleares' no habláis catalán» i «no sois Països Catalans»
El president del PP espanyol, Pablo Casado, ha fet un discurs durant la clausura del 16è Congrés de la sucursal del seu partit a les Balears i no només s'ha permès oferir lliçons sobre què hauríem de fer els illencs, sinó que, a més a més s'ha atrevit també amb la filologia.
També a Illes Balears
- Rebuig unànime a la reprogramació de ‘Norats’ per part de la nova direcció d’IB3
- Denuncien que un simpatitzant de Vox amenaça els promotors de la protesta antitaurina d'Inca
- La família d'un nin amb autisme de les Balears denuncia discriminació en l'accés a les escoles de pasqua i estiu
- Creus que s’obre una nova etapa de censura i persecució de la llengua catalana a IB3?
- Un ciutadà envia una carta a la consellera de Salut per a denunciar el tracte lingüístic rebut a l'hospital Verge de la Salut
29 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Mentre tant la progre SER emprant Baleares, Palma de Mallorca, Ibiza, etc. Son la part guapa del colonialisme.
"La proposta de Guia recull, així mateix, una llarga tradició d'ús ample del significant Catalunya. Com a exemple paradigmàtic, el mallorquí Gabriel Alomar es referia a 'tota la Catalunya' com a agrupació de la Catalunya continental i la Catalunya insular, tal com recull Gregori Mir en el llibre 'Sobre nacionalisme i nacionalistes a Mallorca'." (Viquipèdia, article "Digueu-li Catalunya") Aquí teniu la proposta de Josep Guia: https://www.academia.edu/2486699/%C3%89s_molt_senzill_digueu_li_Catalunya
A LES CANÀRIES, NO HI PARLEN CASTELLÀ SINÓ HERREÑO, MAJORERO, GRANCANARIO, GOMERO, PALMERO, LANZAROTEÑÓ I TINERFEÑO https://www.dbalears.cat/opinio/opinio/2021/07/26/354591/les-canaries-parlen-castella-sino-herreno-majorero-grancanario-gomero-palmero-lanzaroteno-tinerfeno.html
I que ha de dir?. Que te comandera i figurera fins el punt de vendre la seva gent?. Ja saben bé a qui cerquen, els espanyardos.
Aquest imbècil fa oi just sentir-lo xerrar. I es mateix oi fan tota sa guarda de cap de faves que li reien ses gràcies fent-li de "palmeros". I per cert, na Margalida Prohens, que sembla tenir certs coneixements lingüístics, no té res a dir?
"No catalàn" sinó "mallorquín", "menorquín", "ibizenco" i "formenterenco". Per tant, no foraster, (ni castellà, ni espanyol), sinó andalús, canari, mexicà, colombià, cubà, argentí, uruguaià, Quantes de "lenguas diferentes" tenim en aquestes illes, segons el "màster" també en filologia don Pablo!
Som Països Catalans. I de llengua, una!
Per res del món voldria passar pel beneit i ignorant com passa ell davant la comuitat científica. Ja és segur que ell no el parla. Ni a Mallorca ni enlloc! Però els descedndents de catalans que vivim a Mallorca i, per tant, ens consideram catalans perquè ho sabem i hem estudiat. no com tants d´alts càrrecs que compren els títols als polítics i universistats, i ens usurparen els drets, ens els robaren, vaja! parlam des del néixer el català. Li agradi o no. Quin ridícul negar l´evidència. Així demostra el seu grau de funcionament dels seu cervell? Què es pot esperar d´un polític de tan "pocas luces"?
Heus aquí el "masters" Casado més ignorant, feixista i acollonit, per la força que tindrem uns Països Catalans Independents.
No pot ser que aquesta colla d´espanyols continuin amb aquests atacs . Que algú dels nostres polítics vagin a Canàries i diguin el mateix: " En las islas canarias no hablais castellano ni sois españoles hablais el grancanario, el tenerifeño, el gomerano, el lanzaroneño, etc. no sois paises españoles. No sé què esperen els politics nostres a donar la cara. Per abaixar-se els pantalons davant el tribunal de comptes i res més.I el Junqueras que "amo mucho a españa", Quina colla, que no ens passi res.