Han subratllat que l'ocupació d'aquest espai amb plaques fotovoltaiques suposaria l'eliminació de l'únic espai verd existent entre és Pla de na Tesa i Son Bonet. D'aquesta manera, els representants de MÉS han registrat en la Conselleria de Transició Energètica, Sectors Productius i Memòria Democràtica les al·legacions al projecte de parc fotovoltaic i han demanat també que, tant la pròpia Conselleria i el Govern, així com AENA, «siguin sensibles a la gran oposició veïnal que ha generat el projecte».
En aquest sentit, han recordat que durant més de 20 anys aquest espai ha servit per a «compensar mínimament a la ciutadania afectada el tenir l'aeròdrom al costat de la seva casa» i han assegurat que la seva ocupació «rompria la pau i la convivència» que fins ara ha existit entre la ciutadania i l'aeroport de Son Bonet.
Des de MÉS han recordat que el projecte en qüestió suposa eliminar l'únic espai d'oxigen existent entre l'aeròdrom i és Pla de na Tesa, «i tot amb l'objectiu de produir el 40% de l'energia que consumeix l'Aeroport de Son Sant Joan, situat a 5,7 quilòmetres».
Noguera ha apuntat que «totes les administracions, especialment les supramunicipals, han de fer passos cap a un model de ciutat, poble o municipi més verd i més sostenible, i mai en cap cas han d'eliminar les seves zones verdes i pulmons».
El coordinador de MÉS ha dit també que Aena i el Govern han de ser «més sensibles amb Marratxí i amb els veïns de Son Bonet, i han de renunciar al projecte o han de buscar alternatives menys agressives».
Per part seva, Canyelles ha assenyalat que «les nostres reivindicacions són les reivindicacions de totes i tots els 'marratxiners', que han dit clarament no a aquest projecte fotovoltaic».
Canyelles ha assegurat que "AENA ha de recapacitar la seva decisió i presentar una alternativa, o bé retirar aquest projecte que només servirà per a trencar la pau social entre els veïns de la zona i Son Bonet".
Tots dos representants, acompanyats dels regidors de *MÉS *per Marratxí Josep *Ramis i Aina Amengual, han recordat que la formació ha demanat al Senat la compareixença del president d'AENA, *Maurici *Lucena, perquè informe sobre la ubicació de la zona 1 del projecte de parc fotovoltaic.
A més, el senador Vicenç Vidal ha registrat una bateria de preguntes dirigides al Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, per a preguntar pels motius pels quals AENA, promotor del projecte, ha decidit situar el parc fotovoltaic "en l'únic espai verd existent entre l'aeroport i és Pla de *na *Tesa".
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.