El ple de l'Ajuntament de Barcelona ha retirat la medalla d'or de la ciutat a l'ex-president del parlament Heribert Barrera. La votació s'ha fet a petició del grup Barcelona pel Canvi de Manuel Valls.
El regidor ha demanat que es retirés el guardó al·legant les posicions xenòfobes de Barrera. Cal recordar que Valls fou condemnat pel TEDH per les expulsions de romanesos quan era ministre d'Interior francès. Els comuns, el PSC, Ciutadans, PP i Barcelona pel Canvi han votat a favor de la retirada, i només ERC i JxCat s'hi han oposat.
Per part d'ERC, la regidora Montse Benedí ha defensat la trajectòria política i vital de Barrera i ha recordat que el seu partit sempre s'havia desmarcat de les declaracions «desafortunades» que va fer l'ex-president del parlament: «Mai no ho hem justificat ni compartit'». Benedí ha dit que aquesta proposició no responia «a cap afany de justícia, sinó de ressentiment».
Per la seva banda, el vot en contra de JxCat ha estat defensat per Ferran Mascarell: «Aquest progressisme poc progressista d'alguns farà que al final els GAL tenguin medalla, que els Borbons tenguin medalla i que el senyor Barrera no tinguin medalla».
Per la seva banda, el president de la Generalitat Quim Torra, ha qualificat de «lamentable» la decisió del ple de Barcelona i ha defensat que l'ex-president del parlament fou «un lluitador incansable per la llibertat».
5 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Suposo que ara li trauran la medalla a Montserrat Cavallé que va defraudar a Hisenda 508.562 euros. A banda de la multa li va caure 6 mesos de presó. Si no vaig errat, era una delinqüent.
Increíble, una persona tan coherent I lluitadora. No es pot esperar altre cosa dels que defensan la okupacio!!! I han destrossat Barcelona
El batle de Perpinyà Louis Aliot, devla extrema dreta del Front Nacional, ha "okupat" un vell hotel, per posar hi una caserna de policia municipal. Però per enfrontar-se a aquesta gent s'ha de ser valent, mentres que per retirar els honors a una persona que porta morta gairebé deu anys i que no deixa cap banda "de gent expeditiva" que el defensi, se pot ser un cagu€tes qualsevol.
De les dretes no ens ha de sorprendre res, podem esperar qualsevol bestiesa, però dels Comuns-PODEMOS era d'esperar alguna coseta més ètica. Si els Comuns-PODEMOS, es volien desmarcar de Heribert Barrera, que és lícit i també democràtic, ho haurien d'haver fet per separat i lluny de formacions polítiques i líders que ja han estat condemnats per atemptar i no respectar els drets humans ò dels que s'alegren de veure gent catalana, democràtica, pacifista i lluitadora, tancada a la presó.
Més li valdria a Manuel Valls, tornar al seu país i treballar perque la ultra dreta no se faci amb la presidència de la República Francesa. Perque el país de la Revolució, dels enciclopedistes i de les llibertats, no se convertesqui en una segona Espanya del temps de Franco, fet realment perillós. I que deixi als catalans escollir el seu destí, que no fa mal a ningú. I jo me pensava que la gent de Barcelona li deien Frau Colau per assimilar la a Frau Merkel, però ara he caigut en que no ho deien en Alemany, si no en Català.