El coordinador general de MÉS per Mallorca Antoni Noguera, ha criticat, després de conèixer-se la decisió del rei emèrit, Juan Carlos I, de traslladar la seva residència fora d'Espanya, la «dinàmica de corrupció generada en la Família Reial» i ha exigit «l'abdicació del Rei Felip VI» així com la convocatòria d'un referèndum «perquè la ciutadania sigui la que decideixi entre monarquia o república».
Segons ha informat el coordinador de MÉS als mitjans, «és surrealista que el rei emèrit se'n vagi d'Espanya i una mostra que la Corona és una institució poc democràtica», apuntant que «a la Família Reial s'ha generat una dinàmica de corrupció molt important», raó per la qual ha exigit «l'abdicació de Felip VI i la convocatòria d'un referèndum perquè la ciutadania decideixi si vol viure en una societat monàrquica o republicana».
En aquesta línia, ha afegit, «a MÉS per Mallorca ens sembla d'un obscurantisme total que, enmig d'un procés de investigació, el rei emèrit decideixi anar-se'n d'Espanya». Per aquest motiu, ha anunciat que tornaran a presentar una iniciativa a l'ajuntament de Palma perquè la plaça Joan Carles I canviï de nom i passi a denominar-se plaça de les Tortugues.
Així mateix, ha insistit en «la necessitat d'un replantejament democràtic i que sigui la gent qui decideixi si vol viure en una societat monàrquica o republicana». Amb tot, ha conclòs Antoni Noguera, «creim que Joan Carles I està tacat per la corrupció, se n'ha anat, i, per tant, qualsevol distinció a aquest home s'ha de llevar, com no pot ser d'una altra manera».
MÉS es mostra a favor de convocar un referèndum sobre monarquia o república
També a Illes Balears
- Palma es presenta a Nova York com un referent cultural amb una mostra de flamenc
- Perdre la feina per defensar el català a l'aula
- L'Associació de Periodistes es posiciona en contra del nomenament de Josep Codony com a nou director general d'IB3
- El centre de Salut Emili Darder desobeeix la normativa vigent
- Narges Mohammadi: dona de foc
8 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Des de que vaig veure el que feren les suposades "forces de l'ordre públic" als ciutadans i ciutadanes de Catalunya, gent pacîfica i desarmada i de com encara el rei se posava de part dels violents, felicitant los i premiant los, vaig saber que aquesta monarquia no és com la resta de les monarquies europees, perque té més de medieval o de país pic desenvolupat que d'altra cosa.
I aquest de MÉS que dormen a la palla? No cal cap referendum! Un altre rei español que seguirà les passes del besavi i de son pare? Fugiran amb els doblers dels ciutadans? No és que no ho hagués advertit en Valtonic! Que no n´hi ha prou?
NO ME JODAS! Esto sí es una sorpresa.
Con la Segunda, tuvimos más que de sobra.
Deixem que els espanyols triïn allò que vulguin. Els catalans (continentals i insulars) volem República catalana!
"Joan Carles I [...] s'ha anat" En català és: "Joan Carles I [...] se n'ha anat".
¿Y quienes son estos para convocar nada?. Que empiecen por ellos mismos que de elección en elección van perdiendo apoyos.
No servirà de res. Allò que cal és la independència. Un poder polític propi. Una mutació completa del sistema constitucional i jurídic.