Ferrà, qui ha deixat clar el seu posicionament a favor de declarar l'Estat d'Alarma, ha criticat durament la seva gestió. Segons el diputat ecosobiranista, «un comandament únic que hauria d'haver reaccionat amb la compra de material sanitari de protecció i de tests s'ha mostrat incapaç».
En aquest context, Ferra ha assenyalat que «si el comandament únic tenia un sentit era la de fer una compra cooperada i solidària i no la competència ferotge per necessitat i emergència a la qual s'han vist abocades les comunitats autònomes». Una competència que, d'acord el diputat, «per la lentitud de l'estat han contribuït a una pujada de preus dels materials, escassos i centrats a un mercat que funciona a base de subhastes».
Davant aquest panorama, Josep Ferrà, ha assegurat que «un comandament únic per una crisi llarga s'ha de vertebrar des del diàleg i la participació». Amb tot, ha dit, tenint en compte que es gestionen diferents realitats. «Parlam de territoris que no són homogenis ni en la constitució territorial i social, ni en el seu model econòmic, i el que és més trist és que tampoc amb les mateixes eines, infraestructures, competències i finançament que precedien a la crisi, per tant amb desigualtat».
Amb aquest escenari, «el més desolador respecte als altres territoris de l'Estat», Ferrà ha criticat davant el Parlament la manca de resposta per part del Govern espanyol i comandament únic. «En aquesta crisi hi feim front a dues velocitats, una la que reclama la societat i a la que el Govern de les Illes hi circula en consonància i la de l'Estat, amb un mes de retard pel que fa a polítiques socials i econòmiques».
2 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
...deveres t'ho dic, Els uns corromputs pels doblers, i els altres per l´afany de poder, tots poden anar al mateix cabaç. El poder i els diners van de la mà i ja no en tenen prou amb un sou mensual acumulat de quatre o cinc conceptes, diputat, assistència a consells, reunions (com si no fós part de la seva feina i es paga a banda) dietes, portaveu del grup o qualsevol altra xorrada, no, ja no els hi fa prou, en volen més i, és clar, aqui comença la lluita pel poder, La nació, la població, les millores estatals del conjunt, aixó és massa complicat i vol massa feina. I tampoc els veig preparats, tot sigui dit de passada.
Els uns corromputs pels doblers, i els altres per l´afany de poder. En resum uns autèntics ineptes aquests del desgobierno de madriz.