Així ha respost Pons a una qüestió del diputat del PP Sebastià Sagreras, qui ha acusat el Govern de «falta de lleialtat institucional» perquè «els ha tret els doblers als ajuntaments».
En aquest sentit, ha insistit que aquest projecte «s'hauria de finançar amb doblers de Madrid. La presidenta Armengol hauria de negociar amb el ministre en funcions Ábalos i amb el president en funcions, Pedro Sánchez».
Per la seva banda, el conseller Pons ha assenyalat que l'ITS té com a finalitat «corregir els efectes col·laterals del turisme sobre la societat balear».
En aquest sentit, ha insistit que l'arribada de metro al Parc Bit suposarà «150.000 vehicles i 470 tones de CO2 menys cada any, a més de 300.000 passatgers més anualment».
Finalment, ha demanat a Sagreras «per què estan en contra de fer més xarxa ferroviària?» i li ha recordat que Company «serà recordat com el conseller que va fer impossible que el tren arribara a Artà».
2 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Si de veres tal com diuen, volen reduir les emissions de CO2, no han de fer una línia caríssima de metro que no arreplegarà gaire usuaris i no reduirà de manera significativa l’enorme volum de cotxes que saturen les carreteres. Cal triplicar les freqüències del tren de Sa Pobla i Manacor amb Palma, és molt més barat i permetrà retirar molts més cotxes de les carreteres de Mallorca. Però si tenen tantes ganes de fer obres noves, que facin estudis rigorosos i comparatius, sobre potencials usuaris de les possibles noves línies a construir, i veuran que les necessitats no son, ni de vies caríssimes soterrades, ni a Son Espases, ni al Parc Bit.
Jo també ho veig d'aquesta manera. Tenir un bon transport públic és una de les millors mesures, per lluitar contra l'efecte hibernacle i el canvi climàtic.