El raper Pablo Hasel va fer aquesta acció simbòlica durant la seva actuació al Festival MUR (Música Urbana Reivindicativa) celebrat al parc de Sa Torre de Felanitx aquest 12 d'octubre.
El portaveu i diputat de Vox al Parlament, Jorge Campos, confia que la Fiscalia «obri diligències d'investigació. Si no ho fa, nosaltres continuarem endavant amb una querella criminal».
«Aquests fets que fomenten, promouen i inciten directament i indirectament a l'odi, hostilitat, discriminació i violència contra la nació espanyola poden ser constitutius d'un delicte d'odi, contemplat en l'article 510 CP, a més d'un possible delicte tipificat a l'article 543 CP, en constituir una ofensa i ultratges de paraula i de fet a Espanya i la seva bandera», ha defensat Campos.
De la mateixa manera, en la denúncia s'argumenta que «l'organització del festival (...) va anar a càrrec del Sr. Mulay Embarek i va comptar amb la col·laboració de l'equip de govern de l'Ajuntament de Felanitx, dirigit pel seu alcalde, Sr. Jaume Montserrat».
D'altra banda, també denuncien el Govern «per a sufragar les despeses d'organització». «L'Institut d'Estudis Baleàrics (IEB), dependent del Govern de les Illes Balears que presideix la Sra. Francina Armengol Socías, va atorgar a l'entitat organitzadora una subvenció de 12.499,00 euros el passat dia 1 de juliol de 2019, en el marc de les ajudes concedides enguany per l'IEB per «donar suport a l'organització i la producció de fires i festivals en l'àmbit de la música, la literatura i el pensament, el còmic i la il·lustració, les arts escèniques, les arts visuals i les arts audiovisuals».
La consellera de Presidència, Cultura i Igualtat, Pilar Costa, ja va indicar aquest dimarts, durant el ple del Parlament, que el Govern no actuaria com «censor polític». I va explicar que malgrat que el Govern no comparteix aquests actes, les subvencions culturals s'atorguen, exclusivament, mitjançant criteris tècnics i ha defensat, a més, la llibertat d'expressió.
9 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Aquesta persona si es pot dir persona de on ha sortit,no ha pegat cop a sa vida viu pensant aon podra fer mal ell si que te odi que voldria tornar als tems de Franco es un desgraciat iel odi le surt pals ulls no se enteran de res
Mem quin dia serà que li començaran a caure denúncies a vox, ortera Smith, camps, etc. Ja es ben hora que tastin la seva medicina
Balearium, em fas peneta! Llegir uns comentaris a un diari que t´hi has ficat per patir! Ets sadomasoquista, no? Segur que masoca sí, t´agrada patir. Fer patir els altres, et costarà molt més. Em diverteixes! Ah! I a veure si estudies un poquet! Tens els profes al carrer i gratuïts! O ets un malfeiner? A més, a més! Però ja va bé que escriguis en foraster. Així et detectam més aviat i decidim no llegir-te. És un avís
Em fa l´efecte que Jorge Campos és el itella més gros de quatre poderosos fascistes! Què sap fer res aquest home? Tot el seu temps el dedica a sortir a les fotos. Tot sol o amb quatre gats. o un brau! (animals, je!) No té temps per res més! I de què viuria? No se´n va de l´illa perquè no el vol ningú i ens ha tocat menjar-nos-lo a nosaltres! Paciència! Seu-te a la vora del riu i veuràs passar el cadàver del te enemic.
Què només cobrau per denunciar?. Vaja, mantenir en doblers públics individus que no fan res més que denunciar, i denunciar. Això és prevaricació i malversació de doblers públics.
D'aquest sujecte més que els numerots que fa i la seva ocupació de delator, que també son repulsius, me molesta la seva veu de trompeta de jugueta barata, que se fica dins els timpans i molesta molt. Al Parlament, quan li toca parlar, podrien baixar el volum a la megafonia, no faria tan de mal de cap.
Cremar una bandera ès una falta de respecte, però no un delicte.
A Pablito una buena multa y se le quitan de inmediato las ganas de piromania.
No votaré cap partit que no es comprometi a il·legalitzar els partits feixistes.