La consellera d'Assumptes Socials i Esports, Fina Santiago, ha reclamat aquest dimarts al Govern central major «flexibilitat» dels territoris per a aplicar les mesures més adequades en funció dels problemes origen de la pobresa, segons ha informat la Conselleria.
«A les Balears, un dels principals problemes de la pobresa és l'accés a l'habitatge, alguna cosa que no ocorre en altres comunitats no en les quals, per exemple, sí que ho és l'alt índex d'atur», ha explicat Santiago durant una intervenció en el seminari 'El pilar europeu de drets socials', organitzat aquest dimarts per la Xarxa per a la Inclusió Social (EAPN - Balears).
Així, Santiago ha sostengut que part del desenvolupament de drets socials en l'Estat passa per les autonomies, per la qual cosa ha aprofitat la presència del director general de Serveis a les Famílies i la Infància del Govern, Ángel Parreño, per a demanar una millora del finançament a les Balears des de l'Estat.
Millora del finançament de l'Estat
«La lluita contra la pobresa no és només donar una ajuda econòmica sinó que és educació, sanitat o un lloc de treball», ha manifestat Santiago, qui ha explicat que «no és el mateix» 380 euros de pensions no contributives a Granada que a les Balears.
«A les Balears hem hagut de complementar les pensions no contributives amb 108 euros mensuals mitjançant la renda social, el suport al territori és fonamental», ha defensat la titular d'Assumptes Socials i Esports del Govern.
«La pobresa no és una carrera que comença i acaba, sinó que sempre es manifesta i cal implantar processos de lluita transversal des del territori i amb el finançament que correspon des del Govern de l'Estat», ha resolt.
Santiago demana a Madrid més «flexibilitat» dels territoris per a aplicar mesures contra la pobresa
També a Illes Balears
- Palma es presenta a Nova York com un referent cultural amb una mostra de flamenc
- L'Associació de Periodistes es posiciona en contra del nomenament de Josep Codony com a nou director general d'IB3
- El centre de Salut Emili Darder desobeeix la normativa vigent
- Narges Mohammadi: dona de foc
- Josep Codony, qui va dirigir IB3 en l'època Bauzá, serà el nou director general de l'ens públic
1 comentari
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Segons com es miri, això equival a dir que cal que es deixi veure que ses institucions autonòmiques són capaces de fer bé ses coses, de posar-mos de part des dèbils, i que no necessitam s'estat. A Madrid ho solen mirar així