El PSIB i Unides Podem han anunciat aquest dilluns que han tancat un principi d'acord de governabilitat en el Consell de Mallorca, si bé estan a l'espera «que se sumi la representació de MÉS per Mallorca».
Segons han informat PSIB i Unides Podem, l'acord es basa en «consensos aconseguits durant la ronda de negociacions mantingudes en les últimes setmanes», en les quals han participat els tres partits. Per això, per a poder donar per tancat l'acord de manera definitiva és necessari esperar a la incorporació de MÉS. A més, els òrgans interns de cada partit hauran de confirmar el contingut de l'acord.
Fonts de MÉS han indicat que les negociacions al Consell continuen a bon ritme i que esperen tancar un acord a tres bandes pròximament. Segons fonts pròximes a les negociacions, el retard a sumar-se a aquest principi d'acord en el Consell per part de MÉS es deu a qüestions relatives a l'organització interna d'aquest partit.
Cal recordar que MÉS celebrarà aquesta dilluns una assemblea en la qual s'espera que l'Executiva dugui «un acord de consens» respecte als noms per a gestionar dues Conselleries en el Govern, Serveis Socials i Medi Ambient. Precisament, el conseller autonòmic de Medi Ambient en la passada legislatura va ser Vicenç Vidal, conseller electe en el Consell de Mallorca, però la setmana passada va transcendir que la direcció del partit no volia que repetís en el càrrec per haver pres part en les negociacions dels pactes.
Segons va explicar la consellera de Serveis Socials en funcions, Fina Santiago, el dimarts els coordinadors de MÉS, Bel Busquets i Guillem Balboa, li comunicaren que ni ella, ni Vidal, ni Miquel Ensenyat podrien tenir càrrecs de representativitat executiva més enllà de les actes de diputats del Parlament, una decisió que li va fer mostrar-se «perplexa».
PSIB i Podem tanquen un principi d'acord i esperen que MÉS se sumi
També a Illes Balears
- Palma es presenta a Nova York com un referent cultural amb una mostra de flamenc
- Perdre la feina per defensar el català a l'aula
- L'Associació de Periodistes es posiciona en contra del nomenament de Josep Codony com a nou director general d'IB3
- El centre de Salut Emili Darder desobeeix la normativa vigent
- Narges Mohammadi: dona de foc
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.