El líder de VOX, Santiago Abascal, ha vengut aquest dijous Palma per protagonitzar l'acte central de la formació d'extrema dreta que s'ha celebrat a Trui Teatre. En la mateixa línia que el líder del PP, Pablo Casado, ha parlat dels Països Catalans i de «procés pancatalanista», que, segons ell «suposa una continuació del succés colpista de l'1O».
«A Navarra també cal impedir el procés dels separatistes bascos que es volen fer seva aquesta comunitat autònoma», ha assenyalat en el míting en el qual han participat prop de 1.000 persones.
Qui també ha parlat de «pancatalanisme» és el líder del partit a les Balears, Jorge Campos. «Ja està bé d'aguantar mentides històriques, revisarem tots els llibres de text i a posar fi a l'adoctrinament pancatalanista a l'educació», ha assegurat.
Per part seva, el candidat a Cort, Fulgencio Coll, ha criticat la gestió del Pacte durant aquests quatre anys de legislatura perquè, al seu judici, han deixat Palma «més bruta que mai, malgrat haver-se endeutat 50 milions d'euros en aquests anys». A més, ha assegurat que la ciutat està «més insegura que mai perquè no hi ha hagut un cap de la Policia ni bombers».
A continuació, Pedro Bestard, candidat de la formació al Consell, ha seguit negant la catalanitat de les Balears: «Som espanyols i mallorquins i ho hem de dir així de clar, no catalans. Els Països Catalans no existeixen, són un invent, no valen un duro, mentre que Mallorca és un Regne, alguna cosa que ells mai han estat».
Una altra perla de Bestard ha estat la seva 'crítica' a qui defensen que «homes i dones estan en guerra», així com als qui «els que tenen bicicleta i critiquen a uns altres perquè tenen cotxe».
Aquest míting també ha comptat amb la presència de la diputada de VOX al el Congrés, Malena Contestí, el coordinador de VOX a Menorca, Toni Camps, i l'exconseller de Turisme, Carlos Delgado, entre altres.
14 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Jo penso que a totes les notícies d'aquest partit, no val la pena fer-hi cap comentari, això és el que ells volen. Jo crec que el millor és "no coment". Això no els fa campanya.
Tot tipus d'animalades. Però parlar de les pensions, l'atur, la sanitat, la lluita contra la corrupció, els problemes reals de la educació ( i no les falses acusacions d'adoctrinament), els okupes, els desnonaments i altres problemes que afecten als ciutadans. Res més que pegar garrotades als ciutadans de ple dret, que cumplim amb totes les nostres obligacions fiscals i ciutadanes. S'ha de ser molt curt o molt fatxa, per votar això.
Cuanto mieditis hay....ya veo 4 o 5 diputados en el PARLAMENT
Son aquests mateixos: Actualitat»Ciutat Nou cas de discriminació lingüística, ara de la Policia espanyola dBalears/A.V. | 23 maig 2019 Discriminació lingüística 23-05-2019 Nou cas de discriminació lingüística cap a un catalanoparlant. Aquesta vegada els fets han tengut lloc en unes oficines de l'Administració de l'Estat, concretament, a una de les comissaries de la policia espanyola, a la carretera de Valldemossa. Segons ha explicat T.M.M., s'ha dirigit a les dependències del cos de l'Estat per a sol·licitar informació sobre la renovació del DNI. - «Bon dia, volia saber...» - «En castellano, que sino no te entiendo» - «En mallorquí no em podeu atendre?» - «No» La víctima ha explicat el seu cas a través de les xarxes socials i la directora general de política lingüística, Marta Fuxà, li ha donat les gràcies per fer-ho públic i li ha donat el telèfon de contacte i una adreça de correu electrònic, ja que, segons ha apuntat: «L'Administració ha de garantir els drets lingüístics dels ciutadans».
SÍ: VOX centra el seu discurs a negar la catalanitat de les Illes NO: VOX centra el seu discurs en negar la catalanitat de les Illes
Lamentablement sí que passaran, perquè de moment Vox, PP, C´s, PSOE, etc. en defInitiva Espanya, té el poder executiu, legislatiu, judicial i militar. No pasaran quan això no sigui així i per això cal apel.lar a l´esperit de l´1 d´octubre
Fragment de la "Resposta dels mallorquins" als nostres compatriotes del Principat (10-6-1936) “Amb la nostra resposta volem fer la triple afirmació d'unitat de sang, de llengua i de cultura; afirmació de fidelitat a una pàtria natural que és la terra on es parla la mateixa llengua. Afirmació que adrecem a la Catalunya de tots els catalans i de tots els temps, que s'estén del Rosselló a València, la del rei En Jaume I i de Ramon Llull. I així responem a la crida que ens és feta, disposats a col·laborar en tots aquells projectes encaminats a consagrar la nostra germanor essencial i la nostra comuna esperança”.
«Catalans conscients, oïu-me: les Mallorques són catalanes. Per amor a la veritat, per deler de justícia, per la fretura d’alliberació que havem, ens cal reintegrar, incorporar al llinatge de Catalunya, les Balears, les illes volgudes, que no són ni poden ésser colònies ni possessió d’altres pobles, car són la pròpia substància, la pròpia sang, de la Catalunya malaurada, de la Catalunya triomfadora. (…) És, doncs, Catalunya una nacionalitat; serà una nació, un Estat. Ara bé, la nacionalitat catalana no es limita al Principat de Catalunya; s’estén, a més, per les terres del Rosselló, Cerdanya i Conflent; per les encontrades de la Ribagorça i el Pallars; per les muntanyes lliures d’Andorra; pels vergers de València i per les blaves i assolellades illes Balears».Pere Oliver i Domenge (1916) http://blocs.mesvilaweb.cat/balutxo/?p=258699
«Nosaltres els mallorquins, a grat o a desgrat, no som altra cosa que catalans de Mallorca, i Mallorca no és altra cosa que una illa catalana. Negar la catalanitat de Mallorca és la prova més evident que no es tracta d’altra cosa més que d’una manifesta i immotivada antipatia per Catalunya, que quasi tots acaben per confessar. Els prejudicis no són arguments». Antoni Salvà (1932) http://blocs.mesvilaweb.cat/node/view/id/258699
«¿Som catalans els mallorquins? Qui el negarà, aqueix fet, en no ser un ignorant presumit? Sols una ignorància supina explica que hi hagi pogut haver un periòdic que tractàs de posar en ridícul això dels catalans de Mallorca. El malanat autor hauria fet molt bé d’estudiar una mica lo que s’atreví a ridiculitzar. (…) La nostra nacionalitat és la catalana." Antoni Maria Alcover (1909) http://blocs.mesvilaweb.cat/balutxo/?p=258699