MÉS per Palma ha proposat aquest dilluns la creació d'un transport d'alta capacitat, Trambus, que connecti el centre de la ciutat amb l'Aeroport de Son Sant Joan i s'Arenal amb una «freqüència garantida» de 6 i 8 minuts.
Així ho ha expressat el candidat a la batlia, Antoni Noguera, qui, en aquest sentit, ha argumentat que des de la seva formació «volen una Palma més verda i pensada per a les persones, no per als cotxes».
Sobre el Trambus, Noguera ha explicat que és «molt més econòmic i fàcil de construir» que altres opcions, com, per exemple, el tramvia o el metro i ha afegit que suposaria una millora per als veïnats que utilitzen la línia 1, 23, la 31 i, especialment, la 15, «ja que que el transport en Trambus és més puntual, més còmode i més ràpid».
En termes més concrets, el projecte connectarà el centre de Palma (des d'Avinguda Alemanya, davant els jutjats) amb l'Aeroport i la s'Arenal i discorreria per la segona línia de la Platja, i en segones i terceres fases es preveu que pugui connectar-se amb Calvià i altres zones del municipi.
Pel que respecta al sistema de càrrega elèctrica, es realitza a través d'una tecnologia de pantògrafs amb una recàrrega ràpida en ruta, en els extrems de la línia i en un punt de recàrrega a la meitat del trajecte.
Així mateix, per a garantir la velocitat dels autobusos d'alta capacitat, circularan per una plataforma diferenciada, per la calçada actualment existent, com a mínim, per un dels dos sentits. A més, tendrà una línia única que substituirà l'actual circulació de 4 línies, i tenint en compte que la calçada és l'actual, no seria necessària una transformació urbana important, sí l'adaptació d'algunes parades.
En termes econòmics, amb una inversió de 25 milions d'euros, aproximadament, es podrien comprar un mínim de 15 autobusos elèctrics d'alta capacitat i instal·lar un mínim de 5 estacions de recàrrega amb el sistema de pantògrafs.
Amb tot, Noguera ha recordat que actualment hi ha uns 900 cotxes per cada 1.000 habitants que «provoquen retencions dins de la ciutat, especialment en entrades i sortides». «Per això davant d'aquest escenari, hem d'oferir solucions de garantia, com és el Trambus», ha asseverat.
MÉS per Palma proposa un Trambus que connecti el centre amb l'Aeroport i s'Arenal
També a Illes Balears
- Palma es presenta a Nova York com un referent cultural amb una mostra de flamenc
- Perdre la feina per defensar el català a l'aula
- L'Associació de Periodistes es posiciona en contra del nomenament de Josep Codony com a nou director general d'IB3
- El centre de Salut Emili Darder desobeeix la normativa vigent
- Narges Mohammadi: dona de foc
3 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Sabeu qui emprarà un tram bus que costi 4 Euros com ara per anar a l'aeroport? una pista: ELLS. El problema no és el projecte, el problema és que després no és econòmic per a l'usuari i no és pràctic. Cada vegada hi ha més trànsit, cal tramvia o tren! Per cert, i la Feixina tomada o emmagatzemada desmuntada en un magatzem, per a quan?
Me conformaria amb que tornàssin passar a recollir els mobles vells als domicilis, com se feia abans. Per una de ben feta que feren els anteriors, aquests altres la invaliden.
Volem un Tranvía, no un trambús que ni tan sola està clar que pugui anar per plataforma segregada tot el recorregut en les dues direccions. I el volem especialment a S'Arenal per que aquesta transformació que no es necesaria pero fer el Trambús si es necesaria a aquests barris i pobles. I mes enllà d'aixó, el tranvía es una aposta de mes llarg plàç per construir el transport públic que la ciutat i L'illa necesiten, una solució tecnológicament mes costosa, si, pero també mes testada i coneguda, menos dependent de tecnologías de recarrega de baterías que està per veure la seva sostenibilitat a mitg i llarg termini.