Company al conclave del PP a Sevilla: «A les Balears hi ha un risc evident d'expansió del virus del nacionalisme»
Company durant la seva intervenció en el conclave del PP a Sevilla. | @CompanyBiel
El president del Partit Popular (PP) de les Illes Balears, Biel Company, ha advertit del «risc evident d'expansió del virus nacionalista» a les illes per la proximitat amb Catalunya, però sobretot «per la postura del PSOE a Balears, cada vegada més identificat amb postulats radicals i independentistes». Per això, ha assenyalat que «el partit polític que transiti pel carrer de l'extremisme arribarà a la plaça de la residualitat» i ha reiterat el compromís del PP balear amb la unitat d''Espanya' i la seva vocació de «partit majoritari a les illes». «El que és bo per a Espanya és bo per a les Balears i si a les Balears li va bé, també li anirà bé a Espanya», ha apuntat.
Durant la seva intervenció en la Convenció Nacional del PP a Sevilla, Company ha destacat el «paper fonamental» que ha jugat el PP balear en el desenvolupament i autogovern de les Illes Balears durant la democràcia i també s'ha referit als reptes de futur, entre els quals ha destacat el model territorial i de projecte comú d'Espanya; el model educatiu; el finançament autonòmic; la millora de l'administració i la lluita contra el canvi climàtic.
Company ha incidit en el «perill dels nacionalismes i populismes», així com en el «desarrelament respecte del projecte nacional» que es fomenta des d'algunes formacions polítiques, per això ha assenyalat que «hem de revertir les coses a l'estat en el qual la gent se senti part d'un projecte nacional i això s'ha d'aconseguir per convenciment i no per obligació». Per això, ha destacat que «l'Educació ha de jugar un paper fonamental». També s'ha referit a la solució del finançament autonòmic com un altre dels «reptes de futur» i, en aquest sentit, ha reivindicat també que es compensi el fet insular de les Illes Balears.
També a Illes Balears
- Intolerable: À Punt contracta un col·laborador que celebra la mort d'Ovidi Montllor
- L’organització juvenil Nosaltres sols! visibilitza l’arraconament del català a Calvià
- Golàs a l’Auditòrium de Palma: Jagoba Arrasate puja a l’escenari i emociona tothom amb un ‘bertso’
- El Triatló de Portocolom amaga el català
- Aquí està disponible 'Norats', la sèrie que el nou director d'IB3 no vol que mirem
19 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Té raó, entre ells i Ciudadanos el nacionalisme ranci s'esten...
Una glosa, Pobre Biel Company que a Franco fas cançons sense manar ni governar ja te pots tocar es collons. Els únics que rompen la convivència pacífica, tan aquí com a Catalunya, son els ultra-dretas del PP-Ciudadanos, que campen per on volen i fan el que volen, en le mirada amorosa dels "quefes" de torn que diven "son travesuras". Salut i república.
Tú ho has dit pobleret, el virus espanyolista F.F. (franquista faxista) va amb aument, i "el Gobierno i el estado PPePPeñol lo acuña i protege". Mira per on, en Company de ses garbes, parella de J.R. son l'exemple.
Avans un Lander alemá que una put...a Comunitat Espanyola-troglodita Visca la Nació Catalana Fora el atrás secular espanyol
Qui son mes mallorquins es catalanistes o ets altres ? Es de sa costa o es de s'interior o des pla ? Es nascuts aqui o es reciclats?
en company,que no atura de sercar els vots dels extremistes de ciudadanos,i altres ex peperos.Roman un pp extremista,i cada vegada més minoritari. ENHORABONA,illencs en marxa.
Allò que és virus per a ells és antibiòtic o vacuna per a naltros
Per a virus el PP , partit corrupte I mentider
Als drets en Company els anomena virus? Que estudiï llengua...
-Amic Company la inteligencia de la gent balear cada vegada s´extent mès, es com la expanciò del Big Beng que desde el dìa "cero" en que es va produir la gran explosiò del univers no para de creixe i no s´hi pot fer res.