TW
0

L'Agència de Turisme de les Balears (ATB) ha patrocinat durant el primer semestre de l'any un total de 42 projectes públics i privats per tal de fomentar la desestacionalització del turisme a les Illes, per als quals ha destinat un total de 938.293 euros, i ha anunciat la creació d'una nova convocatòria entre octubre i desembre per 300.000 euros.

Així ho ha explicat aquest dimecres el director gerent de l'ATB, Pere Muñoz, que ha assegurat que la novetat d'aquest any és que s'ha realitzat un concurs públic, tot i que aquest tipus de patrocinis poden realitzar-se sense cap convocatòria, «perquè hi hagués transparència».

El vicepresident del Govern i conseller d'Innovació, Recerca i Turisme, Biel Barceló, ha especificat que la nova partida per a finals d'aquest any es deu a l'«èxit» de la passada convocatòria en què «s'ha apostat per la qualitat front a la quantitat».

Sobre els mesos estivals, ha explicat que des de la ATB s'ha deixat de fer promoció turística entre juny i setembre i que s'ha passat d'invertir en creació de producció turística per potenciar el turisme a la resta de mesos de l'any.

Projectes

Per destinatari, del total de projectes, 39 han estat atorgats a entitats privades, davant de tres que han rebut organismes públics. «Això demostra el dinamisme del sector públic,» ha exposat Muñoz.

Pel que fa a la temàtica, el 64 per cent corresponen al sector esportiu, el 29 per cent al cultural, el 2 per cent al producte idiomàtic i un 5 per cent al multiproducte.