Una imatge recent d’Aguiló en una conferència al GAB. | Arxiu

TW
24

Després de la convocatòria del Congrés Regional del PP a celebrar els dies 25 i 26 de març l'exdiputada Aina Aguiló va oficialitzar aquest divendres la seva candidatura a l'esmentat congrés.

L'acte va consistir en una xerrada col·loqui amb un centenar d’afiliats, sota el títol “BALEARS: IDENTITAT I POLITICA” en la qual va traçar les línies marc del que pretén ser una renovació del PP de Balears.

Després de la xerrada, la precandidata a la presidencia va parlar amb tots els assistents intercanviant idees proposades i reafirmant-se en l'ampli suport que té de l'afiliat de base.

«L'afiliat ha de sentir-se còmode en una Seu assequible i amb els responsables del Partit disposats a escoltar, l'activitat política d'un partit comença pels seus afiliats», ha assegurat.

«Les modalitats lingüístiques s'han d'estudiar a les escoles, estan en perill d'extinció, necessitem un gran consens social sobre aquest tema», ha etzibat l’exdiputada.

«Estem en un moment clau per al Partit Popular segons qui dirigeixi el partit a partir del proper Congrés Regional nostra identitat i la nostra llengua poden desaparèixer». «El neoregionalisme consisteix en no deixar-nos trepitjar pels catalanistes i defensar la nostra pròpia identitat i considerant-nos espanyols ser forts i reivindicatius amb Madrid, perquè sense perdre la solidaritat entre tots els pobles d'Espanya rebem de l'Estat en proporció al que aportem», ha afirmat.

Aguiló va destacar que per al seu equip la participació dins del Partit Popular no ha de quedar-se en «un afiliat un vot», aquest col·laborarà activament en l'acció de govern i tindrà preferència per ocupar càrrecs de responsabilitat en totes les institucions.