Després de la reunió d'aquest dijous entre l'Assemblea de Docents i la Conselleria d'educació, els docents han fet públic aquest divendres un document en el qual expliquen els diferents punts que es varen tractar a la reunió.
Tot i que algunes informacions que apareixen aquest divendres en alguns mitjans de comunicació donen per fet que la conselleria adjudicarà 80 milions d'euros del conveni entre el Govern i Cristobal Montoro, els docents afirmen que en cap moment de la reunió se'ls va assegurar aquest fet, i sempre es va tractar el tema «amb molta cautela». El col·lectiu espera ara «si es tradueix en document» abans de portar la qüestió a l'assemblea de dilluns que ve a Sineu i demanen a la Conselleria que «si hi ha avenços en la negociació sobre pressupostos, que se'ns presenti abans de l'assemblea una proposta d'acord sobre els punts on hi ha coincidències».
D'altra banda, des de l'Assemblea asseguren que la reunió va transcórrer amb «cordialitat, d'acord amb la proposta que presentàrem el passat dimarts als partits polítics i a la Conselleria». En el document, els docents, manifesten; «hem compartit diagnòstic amb els directors generals, quant a què el més urgent i que necessita una intervenció immediata són les ràtios, els equips de suport i les infraestructures, sense perdre de vista les retallades que encara es prorroguen». Tot això, asseguren, supeditat al fet de no haver-hi previsió de pressupost i per tant sense poder-se dur a terme. «Per ells és una qüestió de finançament. Per nosaltres és una qüestió de prioritats polítiques».
En el document, fet públic aquest divendres, el col·lectiu manifesta que per a ells «és molt important acabar amb el greuge que suposa per una part dels interins no cobrar l'estiu» i també asseguren que durant la reunió d'ahir van posar sobre la taula «la necessitat d'obrir un major debat entre les organitzacions del món educatiu i la Conselleria entorn de la minimització de la LOMQE». «Més enllà de bona predisposició», asseguren, «no n'ha sortit res concret al respecte».
13 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
avenços = avanços
Em segueixo demanant per què dBalears no publica les peticions de dimissió, les peticions de desconvocatòria de la vaga indefinida i les protestes de vàries assemblees de centre que ha rebut el Comité de Vaga?
Fent una mica de memòria, han estat els sindicats "d'agenda i boli", com els anomenes, que varen aturar el TIL, sense anar més lluny. Només l'STEI ja va guanyar SET sentències al Govern Bauzà. UGT, CCOO també hi lluitaren i també obtingueren alguna victòria. En canvi, cap altre "moviment" ha aconseguit res concret i tangible. Jo -i milers de docents més- estam afiliats a sindicats que obtenen resultats per als docents i per a l'educació. Jo estic afiliat -no alliberat- a un sindicat. També particip de l'Assemblea de Docents. Tothom fa coses positives, però trob que el comitè de vaga fa una mica de vedette. Crec que vos equivocau els que contraposau AD i sindicats.
Jo no som mestre ni sindicalista i la posició dels 4 moixos que queden a l'assemblea de docents me pareix patètica i vergonyosa. Que prenguin mostra de l'EMT. No tenen cap interès en arribar a cap acord, són simples egos i ganes de protagonisme.
Quanta raó té el comentarista que dóna les gràcies a l'Assemblea de Docents!! Ha arribat un punt en el que els sindicats només serveixen per donar un calendari de butxaca i un bolígraf. El que ha passat ara és un clar exemple de la seva inoperància. Resulta que han signat un acord que posteriorment els docents rebutgen. Diuen que el que critica amb tanta ràbia l'A.D. per aquí és un alliberat de l'STEI. No ho sé ni m'importa, però, companys sindicalistes: espavilau !!
Per què dBalears no publica les peticions de dimissió, les peticions de desconvocatòria de la vaga indefinida i les protestes de vàries assemblees de centre que ha rebut el Comité de Vaga?
Una pregunta-reflexió per al comitè de vaga: ¿Per què creis que se'ns han allunyat els sindicats, els pares, els directors, els inspectors i tutti cuanti se'ns havia acostat? ¿Són tots ells diferents manifestacions de Belcebú?
Vas errat, curro! La Conselleria se seu a negociar en cada Mesa Sectorial, que és on vertaderament estan representats TOTS els docents. I això no ho fa perquè ho digui cap assemblea, sinó perquè és el que toca i vol. I els sindicats anarquistes (UOB i Alternativa) han sortit de les reunions o han quedat però callats per no negociar! Saps que passa? Que negociar amb l'Assemblea és fer-ho amb una part dels docents; fer-ho a la Mesa Sectorial és negociar amb TOTS els docents. És així, encara que no t'agradi.
Però quins docents esperen? Estic cansat de xerrar amb mestres aquests dies i ningú pensa fer vaga.
Ha hagut de ser amb una convocatòria de vaga d'una Assemblea quan la Conselleria s'ha dignat a negociar de veres. Els sindicats firmaren una cosa que posteriorment la gran majoria de DOCENTS varen declarar-se en contra. Fa temps que els vells sindicats ja no representen a quasi ningú. Són quatre alliberats que viuen des "cuento". Inútils !!!