El Govern prepara dues noves lleis per millorar la transparència i complir amb les lleis de l'Estat espanyol en aquesta matèria. Un cop aprovades aquestes lleis, qualsevol ciutadà podrà sol·licitar a les administracions, tant Govern, com Consells, com ajuntaments, documentació relacionada amb la gestió pública. Aquesta llei serà possible amb la modificació de l’anterior llei del Consell Consultiu
La consellera de Participació, Transparència i Cultura, Esperança Camps, ha fet aquest anunci avui després del Consell de Govern celebrat aquest divendres al Consolat del Mar. Per altra banda, el Govern també preveu crear una oficina Anticorrupció que tendrà la capacitat d’investigar de forma independent indicis de possibles comissions de delictes.
L’oficina per lluitar contra la corrupció dependrà del mateix Parlament de les Illes Balears i el seu director serà designat per la cambra. Tot i que, segons han manifestat des del Govern, la creació d’aquesta oficina encara és una idea prematura que s’haurà d’anar desenvolupant amb el temps.
El Govern impulsa noves lleis per millorar la transparència i adaptar-se a la llei espanyola
També a Illes Balears
- Palma es presenta a Nova York com un referent cultural amb una mostra de flamenc
- Perdre la feina per defensar el català a l'aula
- L'Associació de Periodistes es posiciona en contra del nomenament de Josep Codony com a nou director general d'IB3
- El centre de Salut Emili Darder desobeeix la normativa vigent
- SIAU romp el silenci entorn del mestre i cantant Miquel Roldán
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.